تاریخ انتشار : جمعه 30 آبان 1399 - 19:07
کد خبر : 24838

نگاهی به ارزش بیت‌کوین در سال‌های اخیر

نگاهی به ارزش بیت‌کوین در سال‌های اخیر

با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا و روی آوردن مردم به دارایی‌های امن، قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۰ روند صعودی را در پیش گرفته و به سرعت در حال نزدیک شدن به بالاترین ارزش خود در سال ۲۰۱۷ است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ قیمت بیت‌کوین با نزدیک شدن به

با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا و روی آوردن مردم به دارایی‌های امن، قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۰ روند صعودی را در پیش گرفته و به سرعت در حال نزدیک شدن به بالاترین ارزش خود در سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ قیمت بیت‌کوین با نزدیک شدن به بالاترین حد خود یعنی ۱۹هزار و ۴۹۷دلار که در تاریخ ۱۶دسامبر سال ۲۰۱۷ به آن دست یافت، به طور قابل توجهی در حال افزایش است. تا پایان معاملات روز چهارشنبه، ارزش هر بیت‌کوین به ۱۷هزار و ۸۰۴دلار رسید.

به دنبال آثار بحران ویروس کرونا و جستجوی افراد برای دارایی‌های امن، این رمزنگار رالی خود را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. در سال ۲۰۱۹، این ارز غیرمتمرکز توانست در زمان اعلام فیس‌بوک مبنی بر ایجاد ارز دیجیتالی خود، لیبرا، که می‌توانست در احیای تمایل به بیت‌کوین پس از یک دوره طولانی ضرر و رکود که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد نقشی داشته باشد، به صورت موقت به ارزش ۱۳هزار دلاری برسد.

اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ اوج شکوفایی بیت‌کوین بود، که قیمت هر واحد به بیش از ۱۵هزار دلار افزایش یافت. از آنجا که پس از آن قیمت این رمزارز دچار سقوط شد، بسیاری گمان کردند که تب و تاب آن فروکش کرده است.

در ماه مه، بیت‌کوین برای نخستین بار پس از تقریبا چهار سال، به اصطلاح “هالوینگ (نصف شدن پاداش استخراج‌کنندگان)” را تجربه کرد. هالوینگ، پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد و تولید بیت‌کوین را دو برابر سخت می‌کند.

گفتنی است که هالوینگ، پس از استخراج ۲۱۰هزار بیت‌کوین انجام می‌شود. تعداد کل بیت‌کوین‌ها محدود، یعنی ۲۱میلیون بوده، و هالوینگ اخیر برای هشتاد و هشتمین بار اتفاق افتاد و باید گفت که ۱۲هالوینگ دیگر باقی مانده تا زمانی که عرضه بیت‌کوین برای همیشه به پایان برسد. از آنجا که استخراج بیت‌کوین هر روز سخت‌تر می‌شود، تکرار هالوینگ باید ادامه داشته باشد.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت بیت‌کوین از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛

نگاهی به ارزش بیت‌کوین در سال‌های اخیر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....