تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 21:26
کد خبر : 100810

نقدی بر سخنرانی عزیزی چهره ماندگار بانکی

نقدی بر سخنرانی عزیزی چهره ماندگار بانکی

کیمیاگر؛ ما را به خیر تو امیدنیست، شر مرسان! با سلام و ادب و احترام؛ اخیرا کلیپی از سخنرانی آقای دکتر احمد عزیزی (چهره ماندگار سیستم بانکی ومعاونت ارزی اسبق بانک مرکزی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی) ، مشاهده شد که می گوید : ” اصل بانکداری بر شرع نیست. شرع بانکداری را اختراع

کیمیاگر؛ ما را به خیر تو امیدنیست، شر مرسان!

با سلام و ادب و احترام؛
اخیرا کلیپی از سخنرانی آقای دکتر احمد عزیزی (چهره ماندگار سیستم بانکی ومعاونت ارزی اسبق بانک مرکزی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی) ، مشاهده شد که می گوید :
” اصل بانکداری بر شرع نیست. شرع بانکداری را اختراع نکرده است. بانکداری کیمیاگری است.”

بخش نخست ادعای ایشان که ظاهری درست با انگیزه ای اشتباه آمیخته است را بهتر است اندیشمندان اسلامی و فقها پاسخگو باشند. لیکن حقیر نیز حسب وظیفه نکاتی را مختصرا و بدون مقدمه یادآور می شوم؛

آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند
آیابودکه گوشه چشمی به ماکنند

یک – واقعا اگر اقتصاد دنیای امروز که به همت سیستم بانکداری ربوی و نظام سرمایه داری پس از قریب۳۴۰ سال به مدینه فاضله خود که رفاه و آرامش و آسایش آحاد بشر رسیده است ایشان درست می فرماید، اما اگر خوشبینانه و حداکثر وفق قانون پارتو حدود ۲۰درصد جمعیت دنیا مرفه و برخوردار و ۸۰ درصد هم به دنبال و در حسرت رفاه هستند،این کیمیاگری درست است اما برای ۲۰ درصد سرمایه دار سلطه گر نه ۸۰ درصد از انسانهای به خاک سیاه نشسته!

دو- آقای دکتر عزیزی بانکداری را از قوانین مستحدثه دانسته اند و مسلمانان را به گوشه رینگ برده که چاره ای جز پذیرش ندارید و نداریم، بی خود دست و پا نزنید!
در همین راستا:

الف – واقعا اگر خدای متعال و اسلام و قرآن عزیز برای نیازهای ۱۴ قرن بعد از ابلاغ آن به بشر فکری نکرده و ناتوان باشد اصل اصالت پویایی و کامل بودن دین اسلام به چالش کشیده شده است که یک غلط اظهر من الشمس است.

چرا که اگر انسان روزی در فضا هم سکنی گزیند یقینا پس از درک وفهم درست از بطون آیات و روایات ، تکالیف فضانوردان را نیز باید پاسخگو باشد چه رسد به نیازهای زمینی!

ب- از قوانین مستحدثه کم نداریم موسیقی ، صنعت هوایی صنایع غذایی، تنوع و تعدد جرائم قضایی، تولیدات کشاورزی پربازده و… اگر به لحاظ فقدان دانش و تخصص ما برای احکام شرعی آنها راه حلی نداریم این عیب از مسلمانی ماست. چون اسلام به ذات خود ندارد عیبی!

ج- موضوع بانکداری بدون ربا درست است از ابتدا نطفه اش را به اشتباه بستند و این دلیل نمیشود که به بن بست رسیده باشد.
ایشان که محققند و مدیر کهنه کار بانکی بویژه در بخش ارزی ، کتاب بانکداری اسلامی مرحوم سیدعباس موسویان را بعنوان مرجع اسلامی معتبر انتخاب کرده اند که کاملا به اشتباه رفته اند، چون حقیر چند مکاتبه ای که با دکتر موسویان داشتم و به ایشان هم عرض نمودم؛ طرح بانکداری اسلامی جنابعالی چیزی جز رتوش کاری قانون عملیات بانکی بدون ربای موجود و یک بانکداری التقاطی که با مفاهیم عقود اسلامی تحریر و کارکرد و خروجی آن جز عملیات ربوی و در راستای انحصار سرمایه داری چیز دیگری نمی باشد که سخنران محترم هم تقریبا به این مضمون و کپی برداری اشاره داشتند.

د- پیشنهادی که به دکتر عزیزی بزرگوار دارم اینست که کتاب
” بانکداری ربا و قوانین مالی در اسلام” شهید مظلوم آیت اله دکتر بهشتی (که موسس قانون اساسی ایران و یکی از پایه گذاران نظام اسلامی هستند و در محد اروپا که صاحب اقتصاد صنعتی است رشد کرده و بر همه مکاتب اقتصادی و اجتماعی مدعی، عالمانه تسلط داشتند) را هم تورقی بزنند
تا پی ببرند چنانچه نیش مهلک
بانکداری ربوی که همان سود و بهره و رباست را اگر دربیاوریم، نه تنها این موجود زهرآگین خطرناک نیست بلکه خیلی هم برای سلامت و سعادت بشر بسیار مفید است!

سه – در همین راستا ، ساختار، سازمان ، فرایندها و باید و نباید های پول و بانک اسلامی در ۱۵۵ ماده (که همه ترفندهای حقه بازی و ریاکاری و ربا سازی و به اصطلاح کیمیاگری انحصاری ۲۰ درصدی و خلق پول از هیچ را زدوده است) تدوین و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آماده بهره برداری است و آقای دکتر خواهند دریافت که هیچ ضرورتی بر اسلام مالی و کیمیاگری برای بانکداری حقیقی و انسانی و اسلامی نیست،
فقط نیاز به یک اراده انقلابی و جهادی در مجلس شورای اسلامی است البته اگر کیمیاگران قلابی بگذارند!

چهار- بنظر نگارنده، قضیه اصلی فرار به جلو مسولین و متولیان و حافظان ارزش پول ملی کشور در قریب چهل سال گذشته است!

در قانون پولی بانکی سال ۱۳۵۱ که طاغوتی هم بوده ماده فاخر آن ،هر ریال ایران را معادل ۱۰۸۰۵۵ ده میلیونیم گرم طلاارزش گذاری نموده تا امکان سواستفاده و سرقت از جیب ندارها به کام داراها(تورم و انفجار نقدینگی) صورت نپذیرد که یک معیار سنجش ثابت و مشخصی است (کاری هم به درست و غلط بودن این میزان طلا برای یک ریال نداریم)

لذا بنظر می رسد امروز همه دوستان مجلسی و متخصصین بانکی تلاششان بر این است تا این شاه بیت پولی که واقعا حقوق مالی عامه را تثبیت و بنوعی تضمین می نماید به هر طریقی که شده این مسولیت خطیر را از ادبیات بانکی(چه اسلامی و غیراسلامی) حذف کنند تا هم از اتهام خیانت در امانت ۴۰ ساله مسببین سقوط ارزش پول ملی( که بزرگوارانی نظیر دکتر احمد عزیزی و سایر عزیزان مدیران ارشد بانکی هستند) کاسته شده و هم در آینده نیز مردم فیلشون یاد هندوستان نکنه که پول ما باید یک سنجه ثابت از طلا و یاکالای مرغوب دیگر داشته باشد!

خلاصه اینکه مافیای تو در توی بانکخواری اجازه نفس کشیدن به مبارزین ربا نمیدهد و در همه ارکان حکومت اسلامی نیز رسوخ نموده است و الان دیگر رباخواران اصلی دنبال حمایت و هدایت بانکداری ربوی نیستند، بلکه دوستانی با لباس حوزوی و یا برخی از مجلس انقلابی و دولت انقلابی توجیه گر بانکداری ربوی بوده و از زحمت رباخوران اصلی کاسته اند!

خلاصه اینکه آقای دکتر عزیزی پیشنهاد می شود عینک دو بینی خود که اول با خوش بینی مفرط به کیمیاگری بانکداری ربوی معتقد و دوم بدبینی مفرط نسبت به ناکارآمدی اسلام در پاسخگویی به قوانین مستحدثه دارد را اصلاح فرمایید.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....