تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 14:14
کد خبر : 95520

نفوذ دلالان به صف دلار سهمیه ای

نفوذ دلالان به صف دلار سهمیه ای

نرخ برابری یورو به دلار در سمت رسمی بازار تهران ۱٫۰۳۷ هست که نسبت به جهان، ۱۶ هزارم بیشتر است. به نوعی همچنان یورو در تهران از همه جای جهان گرانتر است. اقتصاددان: در معاملات بازار ارز روز گذشته، چشم دلار تهران و طلای آبشده به هرات بود، چرا که دلار هرات به یک خاکریز

نرخ برابری یورو به دلار در سمت رسمی بازار تهران ۱٫۰۳۷ هست که نسبت به جهان، ۱۶ هزارم بیشتر است. به نوعی همچنان یورو در تهران از همه جای جهان گرانتر است.

اقتصاددان: در معاملات بازار ارز روز گذشته، چشم دلار تهران و طلای آبشده به هرات بود، چرا که دلار هرات به یک خاکریز مهم رسیده است. اگر چند روز بگذرد و خاکریز حفظ شود، چه چیزی انتظار بازار ارز را می‌کشد؟

بازار ارز و سکه سبز شدند

در معاملات روز شنبه چه بازار ارز چه بازار سکه، به رنگ سبز درآمده بودند. دلار تهران در یک قدمی کانال ۳۲ هزار تومان قرار گرفت. جالب اینکه هرات هم دقیقا در همین حوالی است،‌ شاید فقط ۱۰۰ تومان کمتر.

در بازار می‌گفتند دلیل رفتار رادیکال دلار هرات از سر گیری فعالیت بعد از ۲ هفته بوده است. در معاملات پنجشنبه نرخ نقدی و فردایی فاصله قابل توجهی داشتند که دیروز تقریبا منطبق بر هم شدند.

دلار هرات در مرز خطرناک

تاریخچه قیمت نشان می‌دهد که هرات در مرز خطرناکی قرار گرفته است. حتی زمانیکه دلار تهران رکوردهای تاریخی خودش را زده بود، دلار هرات نتوانسته بود ۳۲ هزار تومان را از نزدیک ببیند. البته ۳۲ هزار تومان برای دلار تهران بی اهمیت نبوده از ۱۲ تیر ماه، دلار تهران در کانال ۳۱ قرار دارد، و فقط یک روز توانسته از این کانال خارج شود.

یورو در تهران گرانتر از همه جای جهان

بنا به گزارش اکوایران، در سمت رسمی بازار، دلار متشکل در کانال ۲۷ معامله می‌شود و یورو متشکل هم کانال ۲۹ هزار را از دست داد. نرخ برابری یورو به دلار در سمت رسمی بازار تهران ۱٫۰۳۷ هست که نسبت به جهان، ۱۶ هزارم بیشتر است. به نوعی همچنان یورو در تهران از همه جای جهان گرانتر است.

سکه رفاه ۱۸ میلیون تومان می شود؟

در بازار فلز زرد،‌ سکه رفاه به بالای ۱۵ میلیون تومان آمد یک گروه از معامله‌گران اعتقاد دارند که هدف سکه رفاه، ۱۸ میلیون تومان است. سکه بازار هم در قله روز شنبه به ۱۵ میلیون تومان رسید که تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بیشتر از روز معاملاتی قبل بود همچنان حباب سکه بالای ۲ میلیون تومان قرار دارد.

معامله‌گران می‌گویند تا زمانیکه هرات بالای ۳۱ هزار و ۳۰۰ باشد طلای آبشده بالای ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حباب طلای آب شده کاهشی شد

با رشد دلار در بازار شنبه از یک سو و ریختن قیمت اونس طلا از سوی دیگر نرخ آبشده تقریبا ساکن مانده تا حبابش از ۴۰۰ هزار تومان به زیر ۲۰۰ هزار تومان برسد با این اتفاقات معامله‌گران می‌گویند تبدیل سکه به آبشده می‌صرفد.

معمولا در روزهای صعودی زور معامله‌گران افزایشی هم بیشتر می‌شود. مثلا در روز شنبه یکسری از معامله‌گران یک میانگین از قیمت دلار در ۱۱ سال اخیر را محاسبه کردند که از افزایش ۵ تا ۱۶۰ درصد در هر سال نسبت به سال قبل آن حکایت داشت این دسته می‌گویند در این ۱۱ سال میانگین نیمسال دوم از میانگین نیمسال اول همیشه بالاتر بوده است.

معامله گران می ترسند زیرا …

در برابر این گروه، کاهشی‌های بازار یک ترند کوتاه مدت پیدا کردند. آن‌ها می‌گویند که بازار شنبه و یکشنبه بالاست و دوشنبه خالی می‌کند، معامله‌گران می‌گویند به دلیل رکب زیاد از خرید ترس دارند زیرا بازارساز مثل شیر بالاسر بازار ایستاده است.

قیمت سکه می ریزد؟

درباره حباب هم زیاد در بازار صحبت می‌شود، اعتقاد بر این است که حباب خالی می‌شود و سکه می‌ریزد، اما معامله‌گران قدیمی می‌گویند که حباب برای نوسانگیر مهم نیست، برای کسی که بلندمدت می‌خواهد خرید دارد حباب سکه مهم خواهد بود.

دلالان جولان می دهند

طبق شواهد اکوایران از بازار ارز فردوسی دلار سهمیه‌ای، از ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۶۰۰ معامله شده است. مقابل یکی از صرافی‌هایی که ارز سهمیه ای را با قیمت ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه می کرد صف ایجاد شده بود. معامله‌گران می‌گویند، هر روز به دلالان صف سهمیه‌ای در بازار اضافه می‌شود، یعنی رانت حاصل از آن باعث شده تا یک سری کلا به این کار مشغول شوند.

فروش دلار سهمیه ای سخت شد

از آن طرف جالب است بدانید که اگر یک معامله‌گر قدیمی بفهمد شما دلار سهمیه‌ای دارید، احتمالا آن را از شما نمی‌خرد، به دلیل سختگیری‌هایی که در مورد کنترل حساب‌ها می‌شود، در بازار شایعه افتاده است که حساب خریداران دلار سهمیه‌ای رصد می‌شود، و به همین دلیل دلار سهمیه‌ای به راحتی فروش نمی‌رود، یا حداقل نباید کسی بفهمد آن دلار سهمیه‌ای بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....