تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 - 12:52
کد خبر : 983

نفت در محدوده کف هفتگی متوقف شد/ همه عوامل همسو با تضعیف قیمت‌ها

نفت در محدوده کف هفتگی متوقف شد/ همه عوامل همسو با تضعیف قیمت‌ها

بازارهای جهانی در آخرین روز هفته گذشته با نوسانات قیتی به کار خود پایان دادند. در ادامه جنگ تجاری، آمریکا در نظر دارد سرمایه گذاری شرکت های آن کشور در چین را محدود کند. این موضوع یوان چین را تحت فشار قرار داده و عامل افت ارزش بازارهای سرمایه این کشور در هفته آتی شده

بازارهای جهانی در آخرین روز هفته گذشته با نوسانات قیتی به کار خود پایان دادند. در ادامه جنگ تجاری، آمریکا در نظر دارد سرمایه گذاری شرکت های آن کشور در چین را محدود کند. این موضوع یوان چین را تحت فشار قرار داده و عامل افت ارزش بازارهای سرمایه این کشور در هفته آتی شده و یک شروع دوباره برای جنگ تجاری محسوب می شود.

نفت 1 اقتصاددان نوشته

از مهم ترین دلایل تاثیرگذار بر افت یوان، خروج شرکت های چینی از بورس نیویورک، محدودکردن صندوقهای سرمایه گذاری آمریکا در ورود سرمایه به چین است.

نفت 1 1 اقتصاددان نوشته

اما دیگر خبر تاثیرگذار بر بازار جهانی، انتشار گزارش غیرمنتظره افزایش ذخایر نفت امریکا به میزان ۲.۴ میلیون بشکه بود که تا حدی بر قیمت نفت فشار مضاعف وارد کرد.

از سوی دیگر بازگشت تولید نفت عربستان تا حد قابل قبول در روز پنجشنبه سبب شد تا قیمت ها افت قابل ملاحظه ای را تجربه کنند. این افت تا روز جمعه و تاثیر سخنان حسن روحانی که اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد داده به ازای مذاکره تمام تحریم‌ها را بردارد،ادامه یافت.

روحانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در این رابطه نوشت: صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس و رییس‌جمهور فرانسه همگی در نیویورک بودند و اصرار داشتند که این دیدار اتفاق بیافتد و آمریکا گفت که تحریم‌ها را بر خواهد داشت. این بحث وجود داشت که کدام تحریم‌ها برداشته خواهد شد و آنها (آمریکایی‌ها) به وضوح گفتند که ما همه تحریم‌ها را بر خواهیم داشت.

اما در ادامه ترامپ اعلام کرد با درخواست برداشتن همه تحریم های ایران موافقت نکرده است. همچنین وزارت امور خارجه امریکا این موضوع را رد کرد و همین موضوع سبب شد تا در آخرین ساات معاملاتی روز گذشته، مجدد شاهد جهش قیمت ها باشیم.

در نتیجه هر بشکه نفت برنت با افت ۱.۱۳ درصدی در محدوده ۶۱ دلار و ۴ سنت معامله شد البته کمترین قیمت روز جمعه این شاخص نفتی به رقم ۶۰ دلار و ۳۵۶ سنت نیز رسید.

شاخص وست تگزاس اینترمدییت با تجربه افت کمتر نسبت به برنت در محدوده ۵۵ دلار و ۹۱ سنت به کار خود پایان داد تا در حوالی کمترین قیمت های هفته جاری قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....