تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 20:42
کد خبر : 86590

نظر وزیر کشور درباره کمبود ماکارونی و روغن

نظر وزیر کشور درباره کمبود ماکارونی و روغن

احمد وحیدی با بیان اینکه با هرگونه قاچاق کالا برخورد می‌شود، گفت: در داخل کشور کمبودی در زمینه اقلام اساسی وجود ندارد اما متأسفانه به دلیل اختلاف قیمت‌ها، مقدار زیادی کالا به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شد. وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی از نظر موجودی کالاهایی نظیر روغن و ماکارونی در کشور نداریم،

احمد وحیدی با بیان اینکه با هرگونه قاچاق کالا برخورد می‌شود، گفت: در داخل کشور کمبودی در زمینه اقلام اساسی وجود ندارد اما متأسفانه به دلیل اختلاف قیمت‌ها، مقدار زیادی کالا به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شد.

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی از نظر موجودی کالاهایی نظیر روغن و ماکارونی در کشور نداریم، گفت: با هرگونه احتکار و قاچاق کالا برخورد می‌شود.

احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره کمبود اقلامی نظیر روغن و ماکارونی در کشور اظهار کرد: در داخل کشور کمبودی در زمینه اقلام اساسی وجود ندارد اما متأسفانه به دلیل اختلاف قیمت‌ها، مقدار زیادی کالا به صورت غیرقانونی از مرزها خارج شد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا برخورد با آن را در دستور کار قرار داده است.

با احتکار و قاچاق کالا برخورد می‌شود

او با اظهار اینکه با هرگونه قاچاق کالا برخورد می‌شود، تصریح کرد: ممکن است برخی‌ها اقلام و کالاها در انبارها نگه داشته شده باشد تا با قیمت‌های جدید به بازار عرضه شود که اگر این امر خلاف ضابطه باشد، احتکار محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

وحیدی ادامه داد: وزارت جهاد، صمت و… به دنبال آن هستند تا کمبودهای احتمالی کالاها را جبران کنند.

اکنون ماکارونی با نرخ سابق عرضه می‌شود

وزیر کشور در رابطه با افزایش قیمت ماکارونی نیز گفت: در حال حاضر ماکارونی موجود بر اساس نرخ سابق آرد ارائه می‌شود ولی با توجه به افزایش قیمت آرد در بخش صنف و صنعت اگر بنا شد اضافه بر آن قیمت، این محصول عرضه شود در آینده دولت آن را از طریق تأمین یارانه‌ها جبران خواهد کرد.

او بررسی راهکارهای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی را از جمله مباحث مطرح شده در همایش اقتصادی اعلام کرد.

در حالی صحبت‌های وزیر کشور مطرح می‌شود که در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی مواد غذایی از جمله گندم، قیمت آرد و ماکارونی با افزایش چندبرابری مواجه شد و در صورت ادامه این روند باید شاهد افزایش شیرینی و بسیاری دیگر از محصولات متشکل از آرد باشیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....