تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 23:30
کد خبر : 119410

نظرسنجی جهانی: بیش از ۹۳ درصد معتقدند آمریکا باید در قبال جنایات جنگی در عراق پاسخگو باشد

نظرسنجی جهانی: بیش از ۹۳ درصد معتقدند آمریکا باید در قبال جنایات جنگی در عراق پاسخگو باشد

۲۰ سال پیش، آمریکا و متحدانش ادعا کردند که عراق سلاح های کشتار جمعی در اختیار دارد و بدون مجوز سازمان ملل به طور غیرقانونی حمله نظامی علیه آن انجام دادند. متعاقباً ثابت شد که ادعای «سلاح های کشتار جمعی» فقط دروغ بود. تا به امروز، ۹۴٫۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جهانی بر

۲۰ سال پیش، آمریکا و متحدانش ادعا کردند که عراق سلاح های کشتار جمعی در اختیار دارد و بدون مجوز سازمان ملل به طور غیرقانونی حمله نظامی علیه آن انجام دادند. متعاقباً ثابت شد که ادعای «سلاح های کشتار جمعی» فقط دروغ بود. تا به امروز، ۹۴٫۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جهانی بر این باورند که هیچ دلیل مشروعی برای شروع جنگ توسط ایالات متحده درعراق وجود ندارد. و این اقدام کاملا اشتباه بود.

کمپین‌های نظامی آمریکا در عراق در طول دو دهه، باعث کشته شدن حداقل ۲۰۰ هزار غیرنظامی و آواره شدن میلیون‌ها نفر شده است. سلاح های حاوی اورانیوم ضعیف شده باعث نقص عضو جنین و سرطان در میان جمعیت شده است. سربازان آمریکایی همچنین مکررا رسوایی به بار آورده، و مرتکب سوء استفاده و حتی کشتار غیرنظامیان و اسیران جنگی در عراق شدند. بیش از ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که ایالات متحده مسئول جنایات جنگی است که در عراق مرتکب شده است.

علاوه بر این، ایالات متحده بیش از ۲ تریلیون دلار در پروژه های مختلف در عراق هزینه کرده است و ۴ هزار و ۵۷۲ سرباز آمریکایی در آنجا کشته شده اند. ظرفیت مالی و اعتبار بین المللی آمریکا و همچنین اعتبار دولت این کشور در بین شهروندانش نیز به شدت آسیب دیده است. به عقیده ۹۳ درصد از شرکت کنندگان، آغاز جنگ در عراق نیز برای دولت ایالات متحده یک شکست کامل بود.

۲۰ سال است که ثابت شده است سیستم به اصطلاح «دموکراتیک» ایالات متحده آنطور که دولت آمریکا وعده داده بود، آزادی و صلح را برای عراق به ارمغان نیاورده است. در عوض، باعث فروپاشی نظم قبلی، فعالیت های تروریستی افسارگسیخته، چندپارگی جدی اجتماعی و از دست دادن معیشت بسیاری از مردم عادی شد. در مجموع ۹۴٫۵۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دموکراسی به سبک آمریکایی نمی تواند آزادی واقعی را برای جهان به ارمغان بیاورد.

این نظرسنجی بر روی پلتفرم های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی، عربی و روسی CGTN منتشر شد و بیش از ۸۰ هزار نفر ظرف ۲۴ ساعت در آن شرکت کردند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....