تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 19:07
کد خبر : 85146

نزول شاخص در روز پُرنوسان بورس تهران

نزول شاخص در روز پُرنوسان بورس تهران

امروز شاخص کل بورس چندین بار نوسان کرد و روز پرنوسانی را سپری کرد. در نهایت شاخص پائین‌تر از سطح دیروز ایستاد. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، سی‌ و یکم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۸۱۸ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

امروز شاخص کل بورس چندین بار نوسان کرد و روز پرنوسانی را سپری کرد. در نهایت شاخص پائین‌تر از سطح دیروز ایستاد.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، سی‌ و یکم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با ریزش ۸۱۸ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۸۶۱ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۳۰ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۴۹ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «پارسان»، «شبندر» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد»، «وپارس» و «وبانک» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شگویا»، «زاگرس» و «ومهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «صبا»، «اتکای» و «مادیرا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، تلیسه و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. در میان نمادهای بیمه‌ای، آسیا، البرز، بنو، اتکای، میهن، نوین، ودی، پارسیان و کوثر از سبزترین نمادها بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۰۷ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان رسید.

 نزول شاخص در روز پُرنوسان بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....