تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 19:52
کد خبر : 63173

نرخ واقعی تورم لو رفت

نرخ واقعی تورم لو رفت

شواهد نشان می دهد که نرخ واقعی تورم برای سال منتهی به مرداد ۱۴۰۰ لو رفته است. اقتصاددان: شواهد نشان می دهد که نرخ واقعی تورم برای سال منتهی به مرداد ۱۴۰۰ لو رفته است که البته هنوز با برداشت های مردم از گرانی ها فاصله زیادی دارد. نود اقتصادی نوشت، در حالی که بانک

شواهد نشان می دهد که نرخ واقعی تورم برای سال منتهی به مرداد ۱۴۰۰ لو رفته است.

اقتصاددان: شواهد نشان می دهد که نرخ واقعی تورم برای سال منتهی به مرداد ۱۴۰۰ لو رفته است که البته هنوز با برداشت های مردم از گرانی ها فاصله زیادی دارد.

نود اقتصادی نوشت، در حالی که بانک مرکزی از آبان سال ۱۳۹۷ آمار نرخ تورم را سانسور کرده، «نود اقتصادی» به آمار نرخ تورم در مردادماه امسال دست پیدا کرده است.

آخرین وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی نشان می‌دهد تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰ به رقم ۵۸.۳ درصد و تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها به ۷۲ درصد رسیده است. نرخ تورم ۵۸ درصدی مردادماه امسال بالاترین نرخ تورم از سال ۱۳۲۲ بدین سو محسوب می‌شود. بدین ترتیب رکورد نرخ تورم دولت رفسنجانی در دی‌ماه ۱۳۷۴ که به ۵۱ درصد رسیده بود نیز شکسته شده است.

از دوران ریاست عبدالناصر همتی در بانک مرکزی، آمارها سانسور می شد. وی متهم به سانسور آمارها در زمان ریاست بر بانک ملی هم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....