تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 16:37
کد خبر : 7412

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۹۹

نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۹۹

امروز سه شنبه دوازدهم فروردین ماه اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا را اعلام کرد که بر این اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۶ میلیون ۲۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۶ میلیون ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. هر

امروز سه شنبه دوازدهم فروردین ماه اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع سکه و طلا را اعلام کرد که بر این اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۶ میلیون ۲۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۶ میلیون ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۳۳۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۶۲۰ دلار قیمت خورد.

جدیدترین نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز

مظنه دلار:

۱۶۴۵۰

مظنه یورو:

۱۸۲۰۰
مظنه پوند:

۲۰۶۶۰
مثقال طلا :

۲۷۸۷۰۰۰

طلای۱۸عیار:

۶۴۳۳۰۰
سکه جدید:

۶۳۰۴۲۰۰

سکه قدیم:

۶۱۷۴۰۰۰

نیم سکه:

۳۱۷۶۶۰۰

ربع سکه:

۱۸۶۲۱۰۰

سکه گرمی:

۹۷۵۹۰۰

انس طلا:

۱۶۲۲.۲۴ دلار

پیش‌بینی بازار “سکه و طلا” در روز‌های کرونایی

هفته گذشته در حالیکه قیمت جهانی طلا با نوسان بیش از ۲۰۰ دلاری همراه بود، اما نرخ‌ها در بازار داخل تکان نخوردند و در روز‌هایی که اونس جهانی وارد کانال ۱۴۰۰ دلاری نیز شده بود، در بازار داخل قیمت سکه و طلا با افزایش روبرو شده بود، حال در هفته پیش رو به نظر می‌رسد این افزایش خزنده قیمت‌ها ادامه داشه باشد.

به گزارش فرارو، با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بازار طلا و سکه را به طور کامل تعطیل کرده، اما با معاملاتی که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود، قیمت‌ها نیز برای هر روز در می‌آید، به نظر می‌رسد با توجه به وضعیتی که وجود دارد، کاهش قیمت‌ها تا حدود زیادی دور از تصور است و باید به این نرخ‌ها عادت کرد.

در سال ۹۸ خرید دلار در کدام ماه سودده بود؟

سال ۱۳۹۸ سال پر نوسانی برای دلار بود و افزایش قیمت ۱۵٫۵ درصدی را برای سرمایه‌گذاران این بازار به همراه داشت.

قیمت دلار (صرافی ملی) در ابتدای سال ۱۳۹۸ در سطح ۱۲۹۰۰ تومان قرار داشت که با افزایش قیمت در اواخر اردیبهشت ماه به ۱۵۳۵۰ تومان نیز رسید، اما پس از آن توانست تا ابتدای آبان ماه روند تقریبا با ثباتی نزولی را پشت سر بگذارد. در پنجم شهریور ماه قیمت دلار به پایین‌ترین میزان سال گذشته خود رسید و در سطح ۱۱ هزار تومان و ۱۰۰ تومان قرار گرفت.

پس از آبان ماه، بازار ارز شاهد افزایش بی‌وقفه قیمت تا پایان سال بود.

بررسی روند قیمت دلار در ۱۲ ماهه سال گذشته نشان می‌دهد، آذر ماه پربازده‌ترین ماه برای دلار بوده که ۹٫۷ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

همچنین در سال گذشته بیشترین افت قیمت دلار مربوط به تیر ماه بود، به طوری که در این ماه هر دلار آمریکا با افت ۹٫۸ درصدی مواجه شد.

در مجموع قیمت دلار در سال ۱۳۹۸ با افزایش ۱۵٫۵ درصدی از ۱۲۹۰۰ تومان در ابتدای سال به بیش از ۱۴۹۰۰ تومان در پایان سال رسید.

با تورم ۴۰ درصدی روبرو خواهیم بود؛ نرخ ارز افزایش خواهد داشت

علی دینی ترکمانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه تورم در سال جاری همچنان با افزایش همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود با تورم ۴۰ درصدی روبرو باشیم، گفت: در حال حاضر دو دلیل عمده وجود دارد که باعث خواهد شد نرخ تورم در سال جاری روند افزایشی داشته باشد، اول اینکه با کاهش بی سابقه قیمت نفت به میزان بیش از ۴۰ درصد، درآمد‌های نفتی دولت به شدت کم می‌شود، این در حالیست که دولت در بودجه قیمت نفت را ۵۰ دلار اعلام کرده بود، اما امروز قیمت نفت خام ایران به زیر هر بشکه ۱۵ دلار سقوط کرده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته دولت با کسری بودجه شدیدی دست و پنجه نرم کرده و با توجه به بودجه سالجاری این امر نیز شدید‌تر خواهد شد. می‌بایست دولت تدابیری را در نظر می‌گرفت تا جلوی افزایش کسری بودجه را بگیرد، به عنوان مثال دولت می‌توانست بسیاری از خرج‌ها و هزینه‌های اضافی را حذف کند، اما ما شاهد هستیم چنین اتفاقی در بودجه رخ نداده و امسال کسری بودجه شدید، فشار بسیار زیادی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

ترکمانی اظهار داشت: دوم هم اینکه امسال نرخ ارز نیز افزایش خواهد داشت و این امر تورم را با صعود همراه خواهد کرد، بنابراین با توجه به شرایطی که وجود دارد، از نظر اقتصادی با سال بسیار سختی روبرو خواهیم بود. در این باره یک نکته مهم وجود دارد، شیوع ویروس کرونا موحب شده تا حدودی قیمت‌ها در بازار‌های مختلف کنترل شود، اما از خرداد و تیرماه که به نظر می‌رسد تب این ویروس فروکش کند و اوضاع به روال عادی برگردد، افزایش قیمت‌ها و تورم نیز اوج خواهد گرفت و با رشد سطح عمومی قیمت کالا‌ها و خدمات روبرو خواهیم بود.

افزایش تورم بازار‌های را تحت تاثیر قرار می‌دهد

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه افزایش تورم بازار‌های مختلف را با التهاب و نوسان روبرو خواهد کرد، بیان داشت: در شرایطی که تورم سیر صعودی داشته باشد، نقدینگی سرگردان در جامعه به بخش‌هایی که سرمایه‌گذاری بلند مدت لازم باشد نخواهد رفت، بلکه به بازار‌های نظیر سکه، طلا، ارز، خودرو و مسکن که در کوتاه مدت سودده می‌توانند باشند، خواهند رفت و این نقدینگی باعث خواهد شد که بازار‌های فوق با تکانه‌های شدیدی روبرو باشند. از سویی بورس که در سال گذشته بیشترین بازدهی را داشته در بین بازار‌های مختلف امسال ممکن است به دلیل کاهش قیمت نفت دیگر آن سوددهی سال گذشته را نداشته باشد، بنابراین دو بازار ارز و طلا می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به طور معممول در فصل بهار نرخ تورم کاهش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصاد ایران، در فروردین ماه به طور کلی اقتصاد در کما است و از اردیبهشت ماه کم کم کار‌ها روی روال می‌افتد، اما، چون به طور نسبی سطح تقاضا در اقتصاد کم است، تورم نیز سیر کاهشی پیدا می‌کند، از تابستان به مرور تورم سیر صعودی به خود می‌گیرد، امسال نیز با وجود کرونا این موضوع خود را بیشتر و و بهتر نشان می‌دهد. به این ترتیب از نیمه خردادماه و ابتدای تیرماه باید انتظار افزایش قیمت‌ها و سیر صعودی تورم را داشت.

دینی ترکمانی درباره نرخ رشد اقتصادی گفت: در حالیکه پیش‌بینی می‌شد نرخ رشد اقتصادی صفر یا در بین نیم تا یک درصد شود، اما به دلیل شرایطی که وجود دارد، به اعتقاد بنده از سال گذشته نیز بدتر خواهد بود و نرخ رشد ایران همچنان منفی خواهد ماند، در این راستا رشد اقتصادی در فصل بهار بخصوص که کرونا همچنان به صورت گسترده وجود دارد، اوضاع بدتری را نسب به ماه‌های آتی پشت سر خواهد گذاشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین با اشاره به اینکه با درخواست وام ایران از بانک جهانی به خاطر کنترل ویروس کرونا موافقت خواهد شد، افزود: به دلیل این که این بحث انسان دوستانه است، به نظر نمی‌رسد مشکلی در بابت پرداخت وجود داشته باشد، اما به طور قطع به دلیل اینکه کشور‌های دیگری نیز درخواست وام خود را ارائه کرده‌اند، مبلغ کمتری به کشورمان اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....