تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1398 - 19:11
کد خبر : 781

نخستین مدرسه کسب و کار راه اندازی می شود

نخستین مدرسه کسب و کار راه اندازی می شود

قرارداد تاسیس مدرسه مشترک «کسب و کار» با همکاری دانشگاه امیرکبیر و اتاق بازرگانی تهران امضا شد. این نخستین قرارداد دانشگاهی است که فعالان بخش‌خصوصی با هدف توسعه کارآفرینی در کشور راه‌اندازی می‌کنند. در همین حال، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران در بخش نخست سخنانش به لزوم تشکیل مدرسه کسب و کار جهت

قرارداد تاسیس مدرسه مشترک «کسب و کار» با همکاری دانشگاه امیرکبیر و اتاق بازرگانی تهران امضا شد. این نخستین قرارداد دانشگاهی است که فعالان بخش‌خصوصی با هدف توسعه کارآفرینی در کشور راه‌اندازی می‌کنند.

در همین حال، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران در بخش نخست سخنانش به لزوم تشکیل مدرسه کسب و کار جهت پرورش مدیران بین‌المللی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول ۴۰ سال گذشته از مدل کسب و کارهای نوین و مدیریت جهانی عقب مانده‌ایم. هر چند که در این سال‌ها در حوزه صنعت به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم اما این اقدامات کافی نبوده و هنوز در بخش نوآوری با برخی کاستی‌ها رو به رو هستیم.

مسعود خوانساری افزود: برای ورود به اقتصاد جهان نیازمند پرورش مدیران بین‌المللی هستیم که تاسیس این مدرسه و برگزاری دوره‌های مختلف به تربیت این مدیران خواهد پرداخت. یکی از اهداف ما از راه‌اندازی مدرسه مشترک کسب و کار حفظ استقلال و آماده‌سازی افراد برای حضور در بازارهای جهانی و بین‌المللی است.

او به وضعیت اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران، اقتصاد کوچکی نیست شاید آن طور که باید در طول این مدت رشد اقتصادی نداشتیم، اما با پایان این تحریم‌ها به اقتصاد جهانی خواهیم پیوست که برای تحقق این هدف نیازمند پرورش مدیران هستیم و فکر می‌کنیم با تشکیل این مدرسه به خواسته خود دست یابیم.

خوانساری اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در کمیسیون فناوری و بعد از تهیه پلتفرم دانشگاه با اعضای اتاق و دانشگاهیان به جمع‌بندی آن خواهیم رسید. برای ساخت این مدرسه ساختمان جدیدی نیاز نیست و از ظرفیت خود دانشگاه استفاده خواهیم کرد تا هر چه زودتر بتوانیم کار را به مرحله اجرا برسانیم.
خوانساری خاطرنشان کرد: این مدرسه ابداع جدیدی است و امیدواریم شروعی باشد برای تربیت مدیرانی که در سطح بین‌الملل بتوانند حضور چشمگیری داشته و فعالیت کنند.

نخستین آموزش کسب و کار در علوم دانشگاهی

در عین حال رییس دانشگاه امیرکبیر از راه‌اندازی مدرسه مشترک «کسب و کار» خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این مدرسه بازنگری در برنامه‌های آموزشی و توسعه مباحث کارآفرینی در کشور است. این برای نخستین بار است که آموزش کسب و کار در علوم دانشگاهی گنجانده شده و به زودی قرار است این مباحث جنبه علمی به خود بگیرند.

منصور غلامی افزود: برای تاسیس این مدرسه لزوما متکی به بودجه دولت نیستیم. در آموزش کسب و کار قرار است ضمن حفظ مدل راهبردی مدیریت و ساختار خاصی برای این بخش در نظر گرفته شود. حالا با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران این مدل از آموزش در دانشگاه امیرکبیر فعال خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم محمد اتابک، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مورد تاسیس این مدرسه گفت: یکی از دلایل مهم تاسیس مدرسه کسب و کار اهمیت بحث کارآفرینی است. ایجاد این مدرسه باعث می‌شود تا کارآفرینی ایجاد شود و توسعه در کشور رخ دهد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....