تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 12:07
کد خبر : 74047

نباید آمریکا و غرب در مبارزه با اومیکرون از پشت به چین خنجر بزنند

نباید آمریکا و غرب در مبارزه با اومیکرون از پشت به چین خنجر بزنند

شهرداری «تیان جین» درشمال چین روز یکشنبه ۲۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرد. روز قبل، این شهرداری ۲۰ مورد ابتلا از جمله دو مورد از نوع اومیکرون را گزارش کرده بود. گزارش شده که این ویروس در میان سه نسل در مردم شهر گسترش یافته است. تاکنون این بزرگترین میزان شیوعی بوده

شهرداری «تیان جین» درشمال چین روز یکشنبه ۲۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرد. روز قبل، این شهرداری ۲۰ مورد ابتلا از جمله دو مورد از نوع اومیکرون را گزارش کرده بود. گزارش شده که این ویروس در میان سه نسل در مردم شهر گسترش یافته است. تاکنون این بزرگترین میزان شیوعی بوده که توسط نوع اومیکرون در چین ایجاد شده است. در همین حال، این بیماری همه گیر در «شی آن»، مرکز استان شاآنشی در شمال غربی چین و چندین نقطه در استان «هه نان» در مرکز چین ادامه دارد. با نزدیک شدن به تعطیلات جشنواره بهاره و بازی های المپیک زمستانی پکن، بسیاری از نقاط چین از جمله تیان جین باید با آزمایش جدیدی روبرو شوند.

اومیکرون یک ماه است که در سراسر جهان گسترش یافته است. ایالات متحده رکورد بالایی از موارد جدید این سویه و به میزان روزانه بیش از ۱ میلیون را به ثبت رساند و کشورهای اروپایی همچنان به ثبت رکوردهای جدید در تعداد مبتلایان ادامه می دهند. هر دو انتخاب کرده‌اند که در مواجهه با این همه‌گیری خشمگین، بطور غیرمسئولانه‌ای «دست روی دست بگذارند.»

اگرچه اومیکرون بسیار عفونی است و به سرعت گسترش می یابد، اما بیش از یک ماه طول می کشد تا این ویروس بتواند شکاف کوچکی در سیستم دفاعی چین در برابر اپیدمی ایجاد کند. چین که به اولویت دادن به مردم و زندگی آنها پایبند است، دست روی دست نمی‌گذارد و مبارزه آن با اومیکرون را برای جامعه بین المللی حیاتی می‌داند.

شایان ذکر است که در روزهای اخیر افکار عمومی در غرب بار دیگر سیاست پویای تعداد صفر مبتلایان چین را زیر سوال برده و دور دیگری از حملات لفظی را آغاز کرده است.

یکی از مهمترین اظهاراتی که از سوی گروه اوراسیا منتشر شد، ادعا می کند بزرگترین خطر در سال ۲۰۲۲ «شکست سیاست صفر کووید» چین به دلیل فشاری است که به اختلالات زنجیره تامین جهانی و تورم بالا وارد می کند.

ما می‌توانیم این صحنه پوچ را ببینیم: گروهی از فراریان از میدان نبرد، با خنجر از پشت به همرزمان خود که هنوز در میدان مبارزه ایستاده‌اند، ضربه میزنند و میگریزند.

جمعیت ایالات متحده معادل کل استان‌های گوانگ‌دونگ در جنوب چین، شان‌دونگ در شرق و استان هه‌نان در مرکز این کشور است، در حالی که جمعیت بریتانیا تقریباً با استان هونان در مرکز چین برابری می‌کند. این دو کشور اخیراً در یک روز از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد جدید فراتر رفته اند که سیستم پزشکی را تحت الشعاع قرار داده و عملکرد جامعه را مختل کرده است.

اگر چین، به عنوان یک کشور در حال توسعه با بیش از ۱٫۴ میلیارد جمعیت، «همزیستی» با همه گیری را انتخاب کند و «دست روی دست بگذارد»، حداقل ده ها میلیون نفر مبتلا می شوند و صدها هزار نفر خواهند مرد. چه کسی می تواند چنین عواقبی را تحمل کند؟

ثابت شده است که سیاست پویای تعداد صفر مبتلایات هنوز هم بهترین انتخاب برای پیشگیری و کنترل این همه گیر در چین امروزی است. در مورد به اصطلاح پیامدهای اقتصادی که برخی افراد در غرب تحت رهبری ایالات متحده ادعا می کنند، باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۱ از ۴۷ میلیارد یوان (حدود ۷٫۳۷ میلیارد دلار) فراتر رفت و در رتبه اول جهان قرار گرفت.

در همین حال، انتظار می رفت کل واردات و صادرات کالاهای چین در سال ۲۰۲۱ به ۶ تریلیون دلار برسد که شاهد رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته بود. آیا داده‌ها مستقیماً با خط مشی صفر مورد پویا مرتبط نیستند؟

در چنین شرایطی، آنها سهم قابل توجه چین در مبارزه جهانی علیه همه گیری و نقش آن به عنوان موتور بهبود اقتصاد جهان را نادیده می گیرند. آنها سعی می کنند چین را مجبور به کنار گذاشتن این سیاست از طریق حملات وحشیانه کنند. آیا نیت شیطانی آنها به اندازه کافی آشکار نیست؟
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....