تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 17:40
کد خبر : 44441

ناکامی در بازار طلا؛ فعلا خبری از صعود نیست

ناکامی در بازار طلا؛ فعلا خبری از صعود نیست

روندی صعودی که برای طلا در هفته جاری پیش‌بینی می‌شد، هنوز محقق نشده است. بازار ارزهای دیجیتال در حال پس گرفتن سرمایه از دست رفته است و در این مسیر اتریوم رکورد خود را بهبود بخشید. اقتصاددان: قیمت طلا در نخستین روز کاری بازارهای جهانی تمایلی زیادی به افزایش یا کاهش نداشت. طلا کار خود

روندی صعودی که برای طلا در هفته جاری پیش‌بینی می‌شد، هنوز محقق نشده است. بازار ارزهای دیجیتال در حال پس گرفتن سرمایه از دست رفته است و در این مسیر اتریوم رکورد خود را بهبود بخشید.

اقتصاددان: قیمت طلا در نخستین روز کاری بازارهای جهانی تمایلی زیادی به افزایش یا کاهش نداشت. طلا کار خود را با قیمت حوالی ۱۷۸۰ دلار آغاز کرد و نوسان‌هایی کم دامنه را در همین بازه دنبال می‌کند. این در حالی است که فعالان بازار طلا امیدوار بودند قیمت طلا در این هفته روند صعودی معنی‌داری را دنبال کند.

رقیب اصلی طلا یعنی شاخص دلار نیز در روز گذشته بازدهی منفی به ثبت رساند، تغییر بازدهی اوراق خزانه‌داری ده‌ساله آمریکا که در ماه‌های اخیر خلاف جهت طلا حرکت می‌کرد مثبت بود، اما همچنان در زیر مرز حساس ۱٫۶ درصد قرار دارد. بالا نرفتن قیمت طلا را از یک سو می‌توان با افزایش امیدواری‌ها به بازسازی سریع اقتصادی مرتبط دانست. بانک انگلستان پیش‌بینی می‌کند طی چند فصل، اقتصاد این کشور عمده آسیب‌های ناشی از کرونا را پشت سر گذارد و به حالت عادی بازگردد. از طرف دیگر ارزهای دیجیتال بعد از هفته سختی که پشت سرگذاشتند، امروز عملکرد نسبتا مثبتی داشتند و پیش‌بینی ورود سرمایه بازار بیت کوین به بازار طلا و صعود قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ محقق نشد.

بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار برگشته است و درحوالی ۵۳ هزار دلار و زیر آن نوسان می‌کند. کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ هزار و ۷۹ دلار و بیشترین قیمت آن ۵۳ هزار و ۱۶۵ دلار بود. در نتیجه بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۱۳ درصد اختلاف داشتند.

بعد از هفته سخت ارزهای دیجیتال، اتریوم رکورد قیمتی خود را ارتقا داد. بیشترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۴۸۶ دلار گزارش می‌شود. این ارز دیجیتال تا به حال به این سطح قیمت دست نیافته بود. طبیعتا اتریوم با ثبت این رکورد، افت قیمتی هفته اخیر را نیز جبران کرد. سرمایه بازار اتریوم در حال حاضر بیش از ۲۸۳ میلیارد دلار است و بازدهی آن در طول هفت روز گذشته ۹ درصد و طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۱ درصد بود.

باینانس کوین نیز بازدهی منفی هفته گذشته را پس گرفت و مسیر صعودی را طی می‌کند. سرمایه بازار باینانس در حال حاضر بیش از ۸۲ میلیارد دلار است. بیشترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۰ دلار و کمترین قیمت آن ۴۷۹ دلار گزارش می‌شود. بر این اساس اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت باینان در ۲۴ ساعت در حدود ۱۵ درصد بود. یعنی سرمایه‌گذارانی که موفق به گرفتن این نوسان شده باشند در عرض کمتر از ۲۴ ساعت ۱۵ درصد سود کسب کردند. با وجود هفته بدی که ارزهای دیجیتال پشت سرگذاشتند به نظر می‌رسد، این ارزها هنوز می‌توانند برای سرمایه‌گذاران ریسک دوست بسیار جذاب باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....