تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 20:13
کد خبر : 89270

نان در یک استان دیگر کارتی شد

نان در یک استان دیگر کارتی شد

مجید رحمانی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهارکرد: فروش نان با کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قزوین به‌عنوان دومین استان به‌شکل آزمایشی (پایلوت) کلید خورد. پس از اجرای این طرح در زنجان، قزوین دومین استان کشور به‌شمار می‌رود که این طرح در آن عملیاتی شده است. وی با بیان اینکه با اجرای این طرح،

مجید رحمانی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهارکرد: فروش نان با کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قزوین به‌عنوان دومین استان به‌شکل آزمایشی (پایلوت) کلید خورد. پس از اجرای این طرح در زنجان، قزوین دومین استان کشور به‌شمار می‌رود که این طرح در آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، نرخ نان هیچ تغییری پیدا نکرده است و با همان قیمت‌های قبلی عرضه می‌شود، اظهارکرد: در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند و امکان پرداخت وجه نقد وجود ندارد.

او گفت: در قالب این طرح که در راستای اصلاحات مربوط به یارانه‌ها انجام شده است، نانوایان آرد را با نرخ آزاد تهیه و خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت هزینه آن به‌ازای خریدی که مردم از آنها داشته‌اند، از سوی دولت به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای این طرح از قاچاق و فروش خارج از شبکه آرد جلوگیری می‌شود.

رحمانی با اعلام اینکه زیرساخت‌های اجرای فروش هوشمند نان در قزوین فراهم شده است، افزود: در هفته اول اجرای این طرح نواقص و مشکلات احتمالی ارزیابی خواهد شد تا برای رفع آنها اقدام شود.

بنابر این گزارش یک‌هزار و ۷۳۰ واحد نانوایی در استان قزوین فعالیت دارند.

فروش کیلویی نان

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم ، محسن لزومیان، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران، با تاکید بر اینکه بار اولی نیست که فروش کیلویی نان مطرح می‌شود، اظهار کرد: فروش کیلویی نان به جای فروش عددی، به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان چند باری در کشور مطرح شده اما، هیچگاه تا این اندازه جدی نبوده است.

دلیل جدی شدن اجرای طرح فروش کیلویی نان، اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد است.

به گفته لزومیان؛ آزادسازی قیمت آرد منجر به افزایش تخلفاتی مانند کم فروشی شده است که به زیان مصرف کنند است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....