تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 - 20:27
کد خبر : 88211

نامه مهم بازنشستگان به رئیسی

نامه مهم بازنشستگان به رئیسی

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تصویب افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی مصوبات شورای‌عالی کار شد. در این نامه که به امضای علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان تهران) رسیده، از رئیس‌جمهوری درخواست شده برای پایان دادن به سردرگمی و نگرانی جامعه‌ی ۱۲ میلیون نفری بازنشستگان کارگری،

کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تصویب افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی مصوبات شورای‌عالی کار شد.

در این نامه که به امضای علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان تهران) رسیده، از رئیس‌جمهوری درخواست شده برای پایان دادن به سردرگمی و نگرانی جامعه‌ی ۱۲ میلیون نفری بازنشستگان کارگری، دستور فرمایند هیات دولت مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب کند.

در این نامه تصریح شده که این مصوبه امضای هیات مدیره سازمان را دارد و با وجود اینکه هیچ گونه بار مالی برای دولت ایجاد نمی‌کند، اما تاکنون هیچ تصمیمی از جانب هیات وزیران در این مورد، جهت ابلاغ اجرا نشده است.

تصویر مربوط به نامه مهم بازنشستگان به رئیسی

تصویر مربوط به نامه مهم بازنشستگان به رئیسی

.

چرا افزایش حقوق بازنشستگان به تاخیر افتاد؟

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تا این حد به تاخیر افتاده است؟ و آنها به این مسئله معترض هستند تصریح کرد: فرمایش شما و توقع بازنشستگان صددرصد درست است و همه ما با اقشاری از بازنشستگان در ارتباط هستیم که پیش از این منتظر نتیجه بودند، اما به جهت دیر ابلاغ شدن قانون بودجه، مطلع هستید در هفته‌های اول فروردین تازه قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد و اختلاف نظری وجود داشت اول باید در کمسیسیون تخصصی مطرح می‌شد تا به جلسه هیات دولت برسد امیدواریم به زودی در صحن دولت نیز درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا درست است که شما به بهانه بالا رفتن نرخ تورم با افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت مخالفت کرده‌اید؟ بیان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان هنوز در جلسه هیات دولت مطرح نشده است و به دوستان اطلاع دهید که خبر صحیح به مردم منتقل کنند. در کمیسیون اجتماعی دولت که رئیس استخدامی کشور مسئولیت آن را دارد، مطرح شده و اختلاف نظری روی آن وجود دارد و قرار شده بعد از نهایی شدن در کمیسیون اجتماعی به صحن دولت بیاید.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....