تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 20:15
کد خبر : 89280

نامه جدید مجلس به رئیسی برای افزایش حقوق بازنشستگان

نامه جدید مجلس به رئیسی برای افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اجرایی شدن افزایش حقوق مصوب تامین اجتماعی در هیات دولت و ابلاغ آن به هیات وزیران شد. محمدرضا پورابراهیمی در این نامه آورده است: با توجه به اهمیت موضوع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و تاخیر در تعیین میزان افزایش حقوق این قشر در سال ۱۴۰۱، به رغم گذشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اجرایی شدن افزایش حقوق مصوب تامین اجتماعی در هیات دولت و ابلاغ آن به هیات وزیران شد.

محمدرضا پورابراهیمی در این نامه آورده است: با توجه به اهمیت موضوع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و تاخیر در تعیین میزان افزایش حقوق این قشر در سال ۱۴۰۱، به رغم گذشت بیش از دو ماه از آغاز سال، کمیسیون اقتصادی مجلس با دعوت از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ۳ خرداد ۱۴۰۱ جلسه فوری تشکیل داده و با حضور روسای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گفته او با توجه به توافقات انجام شده در این نشست و در راستای حفظ منافع و حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواهشمند است دستور فرمایید مصوب هیات مدیره این سازمان که به تصویب هیات امنا نیز رسیده است، با تسریع زمانی جهت تصویب دردستور کار هیات وزیران قرار گیرد.

کارزاری برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا ،  بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی در کارزاری از رئیس‌جمهور خواستند تا افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت به تصویب برسد.

متن این کارزار به شرح زیر است:

با توجه به گذشت دو ماه از سال و شرایط فعلی کشور و نیز با نظر به وضعیت قشر بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی که از کارگران خدوم و سنگربان تولید این کشورند و لزوم تکریم این قشر آسیب‌پذیر که عمری را در انواع مشاغل در حال خدمت به جامعه و صنعت بوده‌اند، استدعای عاجل می‌شود در خصوص تسریع در تصویب و تأیید نهایی افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی بذل توجه ویژه نمایید تا در تسهیل معیشت حدود یک‌ششم از ملت شریف ایران مساعدت شود.

طبق قوانین تأمین اجتماعی و شورای‌عالی کار، افزایش حقوق این قشر زحمتکش در هیات مدیره سازمان تصویب و جهت تأیید و اجرا در هفتم اردیبهشت توسط وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت تحویل شده اما تاکنون مورد تصویب قرار نگرفته و باعث نگرانی جامعه بازنشستگان شده است. با توجه به اینکه افزایش مورد نظر هیچگونه بار مالی برای دولت محترم نداشته و تأمین اعتبار آن توسط سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده (ضمن اینکه بار تورمی این افزایش بر کل تورم کشور کمتر از یک درصد است)، درخواست داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....