تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 14:28
کد خبر : 94065

نازک کاری مسکن ملی : فقط ۵ درصد؟!

نازک کاری مسکن ملی : فقط ۵ درصد؟!

از آغاز سال ۹۹ تاکنون فقط ۵ درصد پروژه مسکن ملی به مرحله نازک‌کاری رسیده است براساس آماری که وزارت راه‌وشهرسازی منتشر کرده، تا ۱۲تیرماه۱۴۰۱ کل واحد‌های نهضت ملی مسکن که ساخت آنها در شرف انجام است به ۱٫۴میلیون واحد نزدیک شده است. وزارت راه‌وشهرسازی مدعی است از این تعداد ۹۵۴هزار واحد در مراحل مختلف

از آغاز سال ۹۹ تاکنون فقط ۵ درصد پروژه مسکن ملی به مرحله نازک‌کاری رسیده است

براساس آماری که وزارت راه‌وشهرسازی منتشر کرده، تا ۱۲تیرماه۱۴۰۱ کل واحد‌های نهضت ملی مسکن که ساخت آنها در شرف انجام است به ۱٫۴میلیون واحد نزدیک شده است.

وزارت راه‌وشهرسازی مدعی است از این تعداد ۹۵۴هزار واحد در مراحل مختلف پیشرفت اجرایی ساخت قرار دارند و تعداد ۴۲۹واحد نیز کلنگ‌زنی شده‌اند و مراحل ساخت آنها آغاز شده است.

photo 2022 07 12 13 41 39 اقتصاددان نوشته

اخیرا اطلاعات تعداد نزدیک به ۲۰۵هزار از واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن دولت روحانی و بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن که وزارت راه‌وشهرسازی مجموع آنها را پروژه‌‌های نهضت ملی مسکن معرفی می‌کند؛ منتشر شده است.

این داده‌ها که اطلاعات مراحل ساخت‌وساز ۲۰۵هزار واحد مسکونی بوده، بسیار قابل‌تامل و در عین حال حاوی نکات هشداردهنده‌ای است.

هشدار از این جهت که به‌رغم گذشت دوسال از شروع بسیاری از این پروژه‌ها، تاکنون فقط ۵درصد از آنها به مرحله نازک‌کاری رسیده، ۱۸درصد در مرحله سفت‌کاری، ۳۶درصد در مرحله فونداسیون و مابقی در مرحله قبل از پی‌ریزی هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....