تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 19:18
کد خبر : 70242

ناجا: ایران یکی از پر تصادف‌ ترین کشورهای دنیا

ناجا: ایران یکی از پر تصادف‌ ترین کشورهای دنیا

برخی از اتوبوس‌ ها در تصادفات جاده‌ ای دچار آتش‌ سوزی می‌شوند عمده‌ تلفات جاده‌ ای مربوط به تصادف نباشد بلکه به دلیل حریق بعد از آن باشد. اقتصاددان: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره تعداد تلفات در تصادفات جاده‌ ای گفت: ایران یکی از پر تصادف‌ترین

برخی از اتوبوس‌ ها در تصادفات جاده‌ ای دچار آتش‌ سوزی می‌شوند عمده‌ تلفات جاده‌ ای مربوط به تصادف نباشد بلکه به دلیل حریق بعد از آن باشد.

اقتصاددان: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره تعداد تلفات در تصادفات جاده‌ ای گفت: ایران یکی از پر تصادف‌ترین کشورهای دنیا است.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در دنیا تعداد تصادفات و متوفیان به نسبت ده هزار وسیله‌ نقلیه است که در کشور ما این رقم حدود ۵ است مقیاس این رقم در کشورهای اروپایی ۳ است و در کشورهای آسیایی هم بیش‌تر از ایران است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: شاخص دوم تعداد کشته‌ها به ازای هر صد هزار نفر است سال گذشته در کشور ۱۸ برآورد شد این آمار به نسبت کشورهای اروپایی بیش‌تر است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۵ بیست و هفت هزار نفر در جاده‌ ها بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند این رقم با تلاش پلیس راهور و دیگر سازمان‌ها کاهش پیدا کرد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: برای هماهنگ کردن دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این موضوع سر و کار دارند شورای عالی هماهنگی ترافیک نیاز است که در دولت یازدهم و دوازدهم علی‌رغم پیگیری‌های پلیس این اتفاق نیفتاد.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: برخی از اتوبوس‌ ها در تصادفات جاده‌ ای دچار آتش‌ سوزی می‌شوند عمده‌ تلفات جاده‌ ای مربوط به تصادف نباشد بلکه به دلیل حریق بعد از آن باشد.

وی گفت: بر اساس تحلیل آمارهایی که در اختیار داریم سهم عامل انسانی عمدتا بالاتر از عوامل دیگر است.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....