تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 19:58
کد خبر : 85775

میزان صادرات پسته ایران در سال ۱۴۰۰

میزان صادرات پسته ایران در سال ۱۴۰۰

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ تن انواع پسته، به ارزش ۹۱۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۶ دلار، در سال ۱۴۰۰ به ۷۵ کشور صادر شد. لطیفی، اظهار کرد: از مجموع صادرات۱۳۵هزار و ۳۲۲ تنی پسته در سال قبل، ۱۱۵ هزار و ۵۵۷ تن آن، “پسته تازه با پوست”

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ تن انواع پسته، به ارزش ۹۱۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۶ دلار، در سال ۱۴۰۰ به ۷۵ کشور صادر شد.

لطیفی، اظهار کرد: از مجموع صادرات۱۳۵هزار و ۳۲۲ تنی پسته در سال قبل، ۱۱۵ هزار و ۵۵۷ تن آن، “پسته تازه با پوست” بود که ارزش آن ۶۹۶میلیون و ۴۳ هزار و ۱۲۴ دلار به ثبت رسیده است.

مقاصد صادراتی پسته با پوست ایران

او ادامه داد: پنج کشور اول خرید پسته‌های صادراتی با پوست به ترتیب چین با خرید ۱۹۹ میلیون دلار، هند با ۸۵ میلیون دلار، روسیه با ۵۳ میلیون دلار، عراق با ۵۰میلیون دلار و قرقیزستان با ۴۵میلیون دلار بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص صادرات پسته‌های بدون پوست گفت: صادرات انواع “پسته بدون پوست” نیز بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۶ تن و به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۲ دلار بود که کشورهای آلمان با خرید ۵۰میلیون دلار، هند ۴۴ میلیون دلار، امارات ۲۹ میلیون دلار، عراق ۲۵ میلیون دلار و ترکیه ۱۳ میلیون، پنج مقصد صادرات این نوع پسته ایرانی بودند.

او در خصوص میزان صادرات سایر پسته‌ها توضیح داد: ۴۲۹ تن سایر پسته‌ها به ارزش دو میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۸۰ دلار نیز در این مدت صادر شد.

کاهش ۳۳ درصدی صادرات پسته در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹

لطیفی در پایان تصریح کرد: به دلیل خشکسالی و آسیب به محصول پسته، کاهش تولید این محصول در سال گذشته و ورود پسته سایر کشورها به بازارهای جهانی، متاسفانه صادرات انواع پسته در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۳۳ درصدی را در وزن و ارزش به همراه داشته است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....