تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 11:59
کد خبر : 68116

مهم‌ترین اخبار بازارها در آستانه شروع مذاکرات

مهم‌ترین اخبار بازارها در آستانه شروع مذاکرات

بورس دیروز توانست صعودی شود و شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۵ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با صعود ۰.۹ درصدی همراه شدند. ارزش معاملات خرد به ۴۵۲۰ میلیارد تومان رسید که همچنان عدد پایینی محسوب می‌شود. در بین صنایع شیمیایی‌ها، خودروسازان و بانک‌ها و در بین نمادها پالایشی یکم، دارا یکم و

بورس دیروز توانست صعودی شود و شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۵ درصد) و شاخص هم‌وزن هم با صعود ۰.۹ درصدی همراه شدند.

ارزش معاملات خرد به ۴۵۲۰ میلیارد تومان رسید که همچنان عدد پایینی محسوب می‌شود. در بین صنایع شیمیایی‌ها، خودروسازان و بانک‌ها و در بین نمادها پالایشی یکم، دارا یکم و وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها در سمت خرید سهام فعال‌تر بودند و خالص خریدشان ۶۰ میلیارد تومان بود. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی و بانک‌ها و نمادهای وبملت و شفن بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع خودروسازی و پالایشی و نمادهای خبهمن و فسبزوار داشتند.

در پایان معاملات دیروز ۳۹ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۹ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل هم ۱۳ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان همراه بودند.

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه: علاوه بر وضعیت نامطلوب رشد اقتصادی حتی نرخ تشکیل سرمایه ثابت نزولی و به منفی ۴.۶ درصد رسیده؛ یعنی حتی به میزان استهلاک هم سرمایه‌گذاری نکردیم.

رئیس سازمان بورس: رفع انحصار از تأسیس شرکت‌های کارگزاری و سهولت در صدور مجوز نهادهای مالی و همچنین نظارت دقیق سازمان بورس بر فعالیت‌های نهادهای مالی، زمینه توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه است.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی: ما برنج را به ایران صادر خواهیم کرد و LPG را از آنجا وارد خواهیم کرد، این صرفا یک معامله پایاپای است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا برای دومین بار توسط رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد ریاست فدرال رزرو انتخاب شد.

کامودیتی‌ها در بازار جهانی کم‌نوسان بودند. به طوری که نفت برنت به ۷۹.۴ دلار، مس به ۹۷۴۰ دلار، روی به ۳۳۴۴ دلار و آلومینیوم به ۲۶۹۰ دلار رسیدند.

قیمت دلار دیروز با رشد ۱۰۰ تومانی به ۲۸۴۵۰ تومان رسید و البته سقف ۲۸۵۰۰ تومان را نیز تجربه کرد.

کانون صرافان ایرانیان تغییر قانون فروش نقدی ارز در صرافی‌ها (ارز سهمیه‌ای) را تکذیب کرد.

رییسی: روز به روز گشایش‌های بیشتری ایجاد می‎شود. فروش نفت، منابع پولی، ارتباطات بین‎المللی و همه چیزهایی که قبلی‎ها می‎گفتند نمی‎شود، دارد اتفاق می‎افتد و به هیچ‎کس در دنیا باج نداده‎ایم.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در رأس هیاتی به منظور گفت‌و‌گو با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه کشورمان وارد تهران شد.

گروسی: امیدوارم بتوانم یک کانال ثمربخش و مشارکتی گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنم تا آژانس بتواند فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری را در این کشور از سر بگیرد.

باقری: آژانس نباید تسلیم فشارهای سیاسی شود./ پنجره توافق هسته‌ای برای همیشه باز نمی‌ماند مگر اینکه توافق بدست آمده تضمین‌هایی بدهد که ایران از آن‌ها سود ببرد./ تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود، هیچ دلیلی برای عقب نشینی ما از سیاست هسته‌ای وجود ندارد.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه: بهتر است همه متمرکز شویم گفت‌وگوهای وین جدی باشد./ ایران با اراده جدی برای رفع تحریم‌ها و با یک تیم کامل عازم وین خواهد شد./ فکر نمی‌کنم وقتی [آمریکایی‌ها] این جملات [درباره به‌کارگیری گزینه‌های جایگزین برجام] را می‌گویند به آنچه می‌گویند باور داشته باشند.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین: پیش‌ بینی مدت زمان مذاکرات پیش‌ رو دشوار است.

نیویورک تایمز خبر داد مقام‌های آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفته‌اند که حملات مرتب به تاسیسات ایران شاید از نظر تاکتیکی رضایت‌بخش باشد، اما در نهایت نتیجه معکوس داشته، چرا که ایران تاسیسات خود را سریع‌تر و پیشرفته‌تر از قبل بازسازی کرده است. با وجود این، مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند سیاست خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کنند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: من از توافقی با ایران حمایت می‌‌کنم که گسترده‌تر، قوی‌تر و طولانی‌تر باشد، ایران را به عقب براند، توانمندی‌های [هسته‌ای] فعلی‌اش را از بین ببرد و نظارتی موثر بر تاسیسات هسته‌ای آن و بر تولید تسلیحاتش اعمال کند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: ما باید مشترکا و مصرانه در جهت رسیدن به یک راهکار دیپلماتیک موفقیت‌آمیز از طریق بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام تلاش کنیم.

حداقل نرخ توافق بازخرید (حداقل نرخی که بانک‌ها می‌توانند به صورت کوتاه‌مدت از بانک مرکزی وام دریافت کنند) وارد کانال ۲۰ درصد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....