تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 22:20
کد خبر : 91310

منتظر مرغ ۸۰ هزار تومانی باشیم؟

منتظر مرغ ۸۰ هزار تومانی باشیم؟

روز گذشته بود که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خبر از عرضه مرغ نیمایی طی دو روز آینده داد. او در تشریح این موضوع گفته که قرار است عرضه مرغ‌هایی که با ارز نیمایی تولید شده اند، شروع شود. به زبان ساده تر، حبیب اسدالله نژادمی گوید که تا پیش از این مرغ‌های عرضه شده

روز گذشته بود که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خبر از عرضه مرغ نیمایی طی دو روز آینده داد. او در تشریح این موضوع گفته که قرار است عرضه مرغ‌هایی که با ارز نیمایی تولید شده اند، شروع شود.

به زبان ساده تر، حبیب اسدالله نژادمی گوید که تا پیش از این مرغ‌های عرضه شده به بازار با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تولید شده بودند. اما مرغ‌های تولیدی با ارز نیمایی، قیمت تمام شده تولیدشان به ۵۰ هزار تومان تومان می‌رسد.

او گفته که مرغ نیمایی حدود ۶۰ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد. اما نگفته که در نهایت قیمت مرغ نیمایی به چه میزانی خواهد رسید.

باید منتظر مرغ ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی باشیم

بررسی ما نشان می‌دهد که هم اکنون قیمت مرغ در سطح منطقه ۱۰ تهران و برخی دیگر از مناطق به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. برخی هم مرغ با قیمت ۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌کنند. قیمت هر کیلو مرغ در عمده‌فروشی میدان بهمن نیز به ۳۷‌هزار تا ۴۰‌هزار تومان رسیده است.

با این وجود اگر قرار باشد که مرغ نیمایی ۶۰ درصد بیش از این قیمت ها، افزایش داشته باشد، باید منتظر مرغ ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی باشیم.

افزایش دوباره قیمت مرغ؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از فرارو ،   اما حرف‌های مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در مورد عرضه مرغ نیمایی در شرایطی است، که یک ماه قبل قیمت رسمی مرغ پس از حذف ارز ترجیحی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعییین شده بود. حالا هم بعید به نظر می‌رسد که دولت با افزایش دوباره قیمت مرغ موافقت کند.

«کمپین نخریم»باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود؟

طی هفته‌های اخیر یکی از راه‌حل‌هایی که در مقابله با گرانی گسترش پیدا کرده جنبش تحریم خرید اقلام اساسی است. به نظر می‌رسد اگر چه کمپین‌های تحریم خرید کالا در شبکه اجتماعی در سطح کلان مانع افزایش قیمت‌ها نمی‌شود و در سطح خرد نیز به قیمت از دست رفتن تولید می‌تواند عامل موقتی کاهش قیمت شود؛ اما مهم‌ترین جنبه مثبت چنین کمپین‌هایی می‌تواند جلوگیری از بروز پیش‌بینی‌های خود تحقق‌شونده باشد به نحوی که مقاومت ذهنی جامعه را نسبت به افزایش قیمت کالاها بیشتر کند تا از سرریز این انتظارات به سایر بازارها مخصوصا بازارهای دارایی جلوگیری کند. اتفاقی که الان و در شرایط حذف ارز ۴۲۰۰ بیش از پیش به آن نیاز وجود دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....