تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 21:41
کد خبر : 90438

منابع تامین یارانه‌ جدید بانک‌ها هستند؟

منابع تامین یارانه‌ جدید بانک‌ها هستند؟

بانک مرکزی ادعای چند رسانه منتقد دولت درباره استفاده از منابع بانک مرکزی و بانک‌ها برای پرداخت یارانه‌های نقدی را تکذیب کرد. در پی درج گزارشی با عنوان «دست دولت در جیب بانک‌ها» که در چند رسانه هم بازتاب داشت، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: مطلب مذکور ابهامات و شائبه‌هایی را مبنی بر اینکه

بانک مرکزی ادعای چند رسانه منتقد دولت درباره استفاده از منابع بانک مرکزی و بانک‌ها برای پرداخت یارانه‌های نقدی را تکذیب کرد.
در پی درج گزارشی با عنوان «دست دولت در جیب بانک‌ها» که در چند رسانه هم بازتاب داشت، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: مطلب مذکور ابهامات و شائبه‌هایی را مبنی بر اینکه برخی از بانک‌ها مدعی هستند که دولت منابع پرداختی یارانه نقدی اخیر (۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) را از محل منابع این بانک‌ها تأمین کرده است و بابت این موضوع به بانک‌ها بدهی دارد؛ مطرح کرده است.

در همین راستا و به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح زیر ارائه می‌شود که نحوه تأمین منابع یارانه پرداختی به حساب سرپرستان خانوارها در قانون بودجه سال جاری مشخص شده است.

یارانه‌ها چند برابر شد؟

با واریز یارانه جدید به حساب اقشار کم‌درآمد توسط دولت سیزدهم، میزان یارانه دریافتی آنها نسبت به قبل بیش از ۳ برابر می‌شود. خانوارهای تک‌نفره اقشار متوسط جامعه پیش از این ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان یارانه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (۳۰۰ هزار تومان) رقم دریافتی آنها ۳ برابر خواهد شد.

یارانه خانوارهای دو نفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود ۱۹۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و خانوارهای سه نفره هم‌اکنون با افزایش ۳.۳ برابری حدود ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که قبلا این رقم ۲۷۴ هزار تومان بود.

یارانه خانوارهای چهار نفره پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و ۳.۴ برابر شد. یارانه خانوارهای پنج نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.

نحوه اعتراض مردم به دریافت یارانه جدید چگونه است؟

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، اعلام کرد: هموطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند و یا اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه‌ها hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس بگیرند.

«حجت الله عبدالملکی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اعلام کرد: افرادی که یارانه دریافت نکرده‌اند باید به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند. این سامانه در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....