تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 12:27
کد خبر : 64856

مقابله باحمله سایبری دشمن ضروری است

مقابله باحمله سایبری دشمن ضروری است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشورمان در معرض حملات سایبری دشمن قرار دارد ما هم باید با تقویت زیر ساخت ها خود را مصون کرده و عکس العمل مناسب و بموقع با این حملات داشته باشیم. لطف الله سیاهکلی در خصوص حمله اخیر سایبری به شبکه هوشمند توزیع سوخت و

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشورمان در معرض حملات سایبری دشمن قرار دارد ما هم باید با تقویت زیر ساخت ها خود را مصون کرده و عکس العمل مناسب و بموقع با این حملات داشته باشیم.

لطف الله سیاهکلی در خصوص حمله اخیر سایبری به شبکه هوشمند توزیع سوخت و اختلال در برخی جایگاههای سوخت کشور اظهار داشت: حملات سایبری در دنیا مسبوق به سابقه است و معمولا برخی کشورها بر اساس منافع و شیوه رفتارشان با کشورهایی که حس می کنند رقیب یا دشمن هستند و یا آنها را مقابل خود می دانند حملات سایبری انجام می دهند.

وی اضافه کرد: این یک شیوه متداول در عصر کنونی است و حمله سایبری نسبت به آمریکا، روسیه، برخی کشورهای اروپایی و آسیایی هم سابقه داشته و البته در ایران هم با این حملات مواجه شده ایم و موضوع جدیدی نیست.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در  مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آنچه که تاکنون در مورد ایران اتفاق افتاده این گونه بوده که دشمنان ما با حمله سایبری برخی اقدامات را انجام دادند هر چند در کشور ما حوزه زیرساختی خوبی داشتیم و کمتر آسیب دیده ایم اما برخی مواقع هم خسارت هایی وارد شده است.

سیاهکلی تصریح کرد: اگر کشوری مانند ایران در چارچوب قواعدی که آنها برای خود تعریف می کنند و به عنوان کدخدای دنیا و بزرگ دنیا می دانند تبعیت نکند و جور دیگری رفتار کند و حرکت مستقلی از قلدران و خط مشی مستقل داشته باشد و شیوه جدید حکمرانی برای خود اتخاذ کرده باشد با حملات بیشتری مواجه می شود.

ضرورت تقویت زیرساخت های سایبری در کشور 

به گزارش اقتصاددان به نقل از برنا  ،  وی گفت: طبیعی است هر کشوری که تفکر دو قطبی و تک قطبی را نداشته باشد حتما مورد هجوم حمله های سایبری بیشتری مواجه خواهد شد و ما هم باید بپذیریم دشمنان با همه امکانات و قدرت خود وارد میدان شوند تا به ما آسیب برسانند.

سیاهکلی تصریح کرد: در این شرایط که کشورمان در معرض حملات سایبری دشمن قرار دارد ما هم باید در این عرصه قدرتمند تر عمل کرده و زیر ساخت های خود را تقویت کرده و مصون کنیم تا بتوانیم عکس العمل مناسب و بموقع داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در هر صرورت در ردیف کشورهایی هستیم که برای ما نقشه زیادی می کشند و حمله می کنند و لازم است آمادگی خود را همواره حفظ کنیم.

سیاهکلی گفت: کارشناسان فنی در حال رفع مشکل هستند و حتما در چند ساعت اینده روال توزیع سوخت در کشور عادی خواهد شد و از مردم با فرهنگ کشور و استان هم انتظار داریم ضمن درک شرایط موجود همراهی لازم را داشته باشند تا شرایط مدیریت شود.

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....