تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 21:43
کد خبر : 119302

معوق شدن۶ درصد از تسهیلات دریافتی شرکت‌های دانش‌بنیان‌

معوق شدن۶ درصد از تسهیلات دریافتی شرکت‌های دانش‌بنیان‌

از کل تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حدود ۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان از آن در طبقه غیرجاری (سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول) قرار دارند. این مقدار معادل ۶ درصد از کل تسهیلات دریافتی دانش‌بنیان‌‌هاست. براساس آمارهای بانک مرکزی ایران، مانده تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تا پایان دیماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۳۱ هزار

از کل تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حدود ۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان از آن در طبقه غیرجاری (سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول) قرار دارند. این مقدار معادل ۶ درصد از کل تسهیلات دریافتی دانش‌بنیان‌‌هاست.

براساس آمارهای بانک مرکزی ایران، مانده تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تا پایان دیماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار، حدود ۱۲۳ هزار میلیارد تومان از آن در طبقه جاری، ۳ هزار و ۸۴۱ میلیارد تومان آن سررسید گذشته، ۵۷۴ میلیارد تومان آن معوق و ۳ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان نیز مشکوک‌الوصول است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از نود اقتصادی ، به عبارتی، از کل تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حدود ۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان از آن در طبقه غیرجاری (سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول) قرار دارند. این مقدار معادل ۶ درصد از کل تسهیلات دریافتی دانش‌بنیان‌‌هاست.

638147253917844271 اقتصاددان نوشته

قابل ذکر است تسهیلات سررسید گذشته آن دسته از تسهیلات هستند که از تاریخ سررسید بدهی حدود دو ماه گذشته اما بدهکار آن را پرداخت نکرده است.

تسهیلات معوق بین ۶ تا ۱۸ ماه و تسهیلات مشکوک‌الوصول نیز تسهیلاتی هستند که بیش از ۱۸ ماه از آخرین سررسید پرداخت نشده گذشته است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....