تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 0:33
کد خبر : 8562

معرفی کتاب «هنر بهتر شکست خوردن در سرمایه‌گذاری»

معرفی کتاب «هنر بهتر شکست خوردن در سرمایه‌گذاری»

کتاب «هنر بهتر شکست خوردن در سرمایه‌گذاری» به کتابخانه سازمان بورس رفت کتاب «هنر بهتر شکست خوردن در سرمایه گذاری» تالیف الیاس مبرهن، سیدسهیل فاضلی و امیر مزیکی توسط انتشارات چالش در ۲۲۶ صفحه منتشر شده است که در این مطلب با مباحث آن آشنا می شویم. به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه ایران (سنا)، در

کتاب

کتاب «هنر بهتر شکست خوردن در سرمایه گذاری» تالیف الیاس مبرهن، سیدسهیل فاضلی و امیر مزیکی توسط انتشارات چالش در ۲۲۶ صفحه منتشر شده است که در این مطلب با مباحث آن آشنا می شویم.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه ایران (سنا)، در این کتاب می‌خوانیم، هر روز که من و شما از خواب بیدار شده و سیستم خود را برای شروع معامله در بازارهای مالی روشن می کنیم، انسان های بسیاری تصمیم می‌گیرند تا اولین معامله زندگی خود را در این بازارها تجربه کنند و عده فراوانی نیز بنا دارند آخرین معامله خود را در اولین دقایق معاملاتی انجام داده و بازار را برای همیشه ترک کنند. بازارهای مالی سراسر شور و هیجان است. جایی مملو از تصمیمات سخت، ترس های بی موقع، طمع های فراوان، پیش بینی های درست و نادرست، سودهای کلان و ضررهای ویران کننده.

شکست برای همه ما واژه‌ای آشناست. با شنیدن این واژه تجربه شکست عاطفی، شغلی، تحصیلی و مالی در ذهن تداعی می شوند. این آشنایی به دلیل رایج بودن شکست در زندگی خود و اطرافیانمان هست. جزیی ناخوشایند و اجتناب ناپذیر از زندگی. تجربه ای تلخ که به احساس ناکامی، خشم و عصبانیت، افسردگی، بیهوده بودن تلاش و احساس رخوت و یا بی تفاوتی انجامیده است.

در عرصه سرمایه گذاری نیز شکست سرمایه گذاران، می تواند منجر به آثار روحی، روانی و همین طور آثار اقتصادی بسیاری شود. کتاب حاضر تلاشی است تا ضمن شناخت عمیق تر تجربه شکست در سرمایه گذاری، شناسایی عوامل آن و تحلیل آنها رویکردی واقع بینانه نسبت به شکست باشد تا علاوه بر تمهیدات لازم برای پیشگیری از آن، در صورت وقوع آن به خوبی عکس‌العمل نشان دهیم و مواجهه ای مناسب داشته باشیم تا خسارت های روحی، روانی و اقتصادی آن را به حداقل رسانده و تجربه ای موثر در موفقیت های پیش رو به دست آوریم.

 هنر بهتر شکست خوردن رویکردی مثبت و واقع بینانه به شکست در سرمایه گذاری است. رویکردی که بسیاری از اقدامات موفق های بازار سرمایه را توضیح می دهد و این امکان را به ما می دهد تا شکست و موفقیت خود و اطرافیان را بهتر و واقع بینانه تر درک کنیم.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۶۴۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۶۲۷ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۹۱-۸۴۰۸۳۱۹۰ تماس بگیرند.

 آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....