تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 21:37
کد خبر : 67300

مطالبات غیر جاری شبکه بانکی ۲۳۶ هزار میلیارد تومان است

مطالبات غیر جاری شبکه بانکی ۲۳۶ هزار میلیارد تومان است

مرادپور گفت: تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ میزان مطالبات غیر جاری کل شبکه بانکی کشور ۲۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است. اقتصاددان: مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص ابربدهکاران بانکی تصریح کرد: ۸۰ درصد تامین مالی طرح ها و شرکت

مرادپور گفت: تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ میزان مطالبات غیر جاری کل شبکه بانکی کشور ۲۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

اقتصاددان: مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص ابربدهکاران بانکی تصریح کرد: ۸۰ درصد تامین مالی طرح ها و شرکت ها و در کل اقتصاد کشور توسط بانک ها انجام می گیرد از این رو مراقبت در خصوص تامین مالی بهینه اهمیت دارد چون این تسهیلات پرداختی خلق نقدینگی می کند و باید مطمئن شویم که این تسهیلات به بانک ها بازگردانده و آثار تورمی آن حذف می شود.

او افزود: برای این کار در وهله اول باید اطلاعات ابربدهکاران بانکی ، شفاف و به آحاد مردم هم اطلاع رسانی شود.

مرادپور گفت: بعضی بدهکاران تسهیلات از بانک ها گرفته اند و قسط ها را پرداخت می کنند به عبارتی بدهکاری جاری دارند. بدهکاری تعداد محدودی هم غیرجاری است و افراد نتوانسته اند اقساط را پرداخت کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هرکسی که حداقل ۱۰ درصد از سرمایه و اندوخته هر بانکی را دریافت کند، تسهیلات کلان گرفته که اگر تسهیلات را پرداخت کند مشکلی نیست اما در صورت عدم پرداخت ابربدهکار بانکی شناخته می شود.

مرادپور در خصوص ۱۱ بدهکار بانکی که نام آنها اعلام شده است گفت: کار بانک سپرده گیری و تسهیلات دهی است و آمار ابربدهکاران بانکی تغییر می کند. از این ۱۱ ابربدهکار بانکی، بدهکاری بعضی از آنها ممکن است تسویه شده باشد یا در حال تسویه باشند.

سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد بیان کرد: تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ میزان مطالبات غیر جاری کل شبکه بانکی کشور ۲۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

مرادپور در خصوص بازخورد بانک مرکزی به نامه وزیر اقتصاد گفت: همکاران بانک مرکزی از این نامه استقبال کرده اند و خواستار شفافیت هستند اگرچه اکنون هم بانک مرکزی بانک ها را طبق صورت های مالی پایان سال مکلف کرده که تسهیلات و تعهدات کلان را منتشر کنند. فقط وزیر اقتصاد درخواست کردند که ضوابط به گونه ای اصلاح شود که این اطلاعات به صورت ۳ ماهه و از طریق سایت بانک ها اطلاع رسانی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....