تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 18:28
کد خبر : 58281

مرکل: پس از ۲۵ سال وابستگی اروپا به گاز روسیه متوقف خواهد شد

مرکل: پس از ۲۵ سال وابستگی اروپا به گاز روسیه متوقف خواهد شد

صدراعظم آلمان اعلام کرد وابستگی اروپا به گاز روسیه تمام می‌شود یا کاهش خواهد یافت و اوکراین باید خود را برای این موضوع آماده کند. اقتصاددان: «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با «ولودیمیر زلنکسی»، رئیس‌جمهور اوکراین در «کی‌یف»، پایتخت این کشور اعلام کرد پس از ربع قرن کشور‌های اروپایی واردات

صدراعظم آلمان اعلام کرد وابستگی اروپا به گاز روسیه تمام می‌شود یا کاهش خواهد یافت و اوکراین باید خود را برای این موضوع آماده کند.

اقتصاددان: «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با «ولودیمیر زلنکسی»، رئیس‌جمهور اوکراین در «کی‌یف»، پایتخت این کشور اعلام کرد پس از ربع قرن کشور‌های اروپایی واردات گاز از روسیه را متوقف خواهند کرد یا به طور قابل توجهی آن را کاهش خواهند داد و اوکراین خود را باید برای این موضوع آماده کند.

صدراعظم آلمان در ادامه افزود: اوکراین باید مانند سایر کشور‌ها خود را آماده این موضوع کند و تمهیدات لازم را از قبل برنامه‌ریزی نماید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

او اضافه کرد: سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) توافق میان مسکو و کی‌یف منقضی می‌شود و ما موافق هستیم که از گاز نباید به عنوان سلاح ژئوپولیتیکی بهره گرفت. اگر تمدید قرارداد ازسوی اوکراین انجام شود این مشکل حل خواهد شد، هرچه زودتر این اتفاق بیفتند بهتر است.

رئیس‌جمهور اوکران هم در این نشست مطبوعاتی ضمن خطرناک دانستن پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ برای اروپا، آن را «سلاح ژئوپولیتیکی خطرناک از کشور روسیه» خواند.

به گفته منابع روسی، سخنان مرکل نشان دهنده این است که اوکراین از ترانزیت گاز روسیه به اروپا میلیارد‌ها دلار درآمد داشته است و حالا با متوقف شدن این پروژه کی‌یف این منبع درآمدی را از دست می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....