تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 14:54
کد خبر : 1119

مرغ گران شد/ جای نهاد ناظر خالیست

مرغ گران شد/ جای نهاد ناظر خالیست

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از رفتار خودسرانه مرغداران بیان کرد: اگرچه در حال حاضر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۸۵۵۰تومان است اما مرغداران قیمت امروز را ۹۱۰۰ و فردا را ۹۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. بر این اساس، امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۹۱۰۰تومان، در کشتارگاه ۱۲۷۰۰تومان،

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از رفتار خودسرانه مرغداران بیان کرد: اگرچه در حال حاضر نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۸۵۵۰تومان است اما مرغداران قیمت امروز را ۹۱۰۰ و فردا را ۹۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

بر این اساس، امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۹۱۰۰تومان، در کشتارگاه ۱۲۷۰۰تومان، قیمت پخش ۱۲۹۰۰ تومان و قیمت خورده فروشی ۱۳۹۰۰تومان است؛ همچنین قیمت هرکیلوگرم گوشت سینه با استخوان ۲۴هزار تومان، بدون استخوان ۲۵هزار تومان و فیله ۲۶هزار تومان است.

یوسف‌خانی افزایش قیمت مرغ در بازار را ناشی از عرضه کم دانست و افزود: هیچ کمبودی در بازار نداریم و حتی به خاطر مازاد مرغ به فکر صادرات هم هستیم اما طمع و نارضایتی مرغداران از قیمت مصوب باعث شده عرضه به بازار را به صورت تعمدی کم کنند و همین موضوع باعث التهاب و افزایش قیمت‌ها شده است.

وی ادامه داد: هیچ نهاد ناظری مانع کار مرغداران نمی‌شود و زورشان تنها به واحد‌های صنفی می‌رسد، یعنی اگرچه صد درصد گرانی و تخلف از سمت مرغدار است اما واحد صنفی را برای گرانفروشی جریمه می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره آینده قیمت‌ها گفت: آینده قیمت مرغ تنها به عرضه بستگی دارد و تا زمانی که عرضه کم باشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....