تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 14:23
کد خبر : 68044

مردم و حکومت چین دوش به دوش هم تلاش می کنند

مردم و حکومت چین دوش به دوش هم تلاش می کنند

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چین یک برنامه اقتصادی ۶۰ ساله دارد، اعلام کرد: مردم و حکومت این کشور دوش به دوش و به طور یکسان تلاش می کنند و با یک برنامه مدون و ثابت این تلاش را ادامه می دهند.   به گزارش اقتصادرسا ؛علی اکبر محمودی با اشاره به اینکه چین

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چین یک برنامه اقتصادی ۶۰ ساله دارد، اعلام کرد: مردم و حکومت این کشور دوش به دوش و به طور یکسان تلاش می کنند و با یک برنامه مدون و ثابت این تلاش را ادامه می دهند.

 

به گزارش اقتصادرسا ؛علی اکبر محمودی با اشاره به اینکه چین برای پیشبرد اهداف اقتصادی اش به نیروی انسانی تکیه دارد، اظهار کرد: اقتصاد چین براساس یک وفاق ملی است، بدین معنا که مردم نیز کنار حکومت شان برای اقتصاد کشور می جنگند.
او با تاکید بر اینکه چین جزو اقتصادهای اول جهان است، خاطرنشان کرد: دغدغه و اولویت کشورهای جهان اول، نیاز مردم است و حاضر نیستند برای رفاه مردم یک لحظه عقب نشینی کنند.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چین در روند رشد اقتصاد خود برنامه ریزی دارد، تصریح کرد: اگر اتفاق غیر منتظره ای در این کشور صورت گیرد سریعا راه بیرون رفت از آن را پیدا می کنند و به راهکارها عمل می کنند.
محمودی خاطرنشان کرد: همزمان با ورود به سال ۲۰۲۱ و وخامت شرایط اپیدمی کرونا در سطح جهان، اقتصاد چین همچنان به رشد خود ادامه داد به طوری که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی، تولید ناخالص داخلی این کشور در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۲۰، افزایشی ۱۸.۳ درصدی را تجربه و با موفقیت یک شروع خوب را آغاز کرد.
او با اشاره به اینکه چین در آینده ای نزدیک می تواند رتبه اول اقتصاد دنیا باشد، عنوان کرد: در این کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی، مردم با دولتمردان همراه هستند و هر دو برای این مهم تلاش می کنند و همه به یک اندازه از آسایش و رشد اقتصادی بهره می برند.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اقتصاد چین در چند دهه گذشته رشد حیرت انگیزی را تجربه کرده که جایگاه این کشور را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان تثبیت کرده است. در سال ۱۹۷۸ هنگامی که چین برنامه اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد این کشور با تولید ۲۱۴ میلیارد دلار در رتبه نهم تولید ناخالص داخلی (GDP) قرار گرفت اما ۳۵ سال بعد با تولید ناخالص داخلی ۹.۲ تریلیون دلاری به رتبه دوم جهان صعود کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....