تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 15:59
کد خبر : 99483

مذاکره برای کاهش عوارض صادرات دام

مذاکره برای کاهش عوارض صادرات دام

وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: ما عوارض جدیدی برای صادرات دام ایجاد نکرده ایم و عوارض همانی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است. اقتصاددان: جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: در حال مذاکره برای کاهش عوارض هستیم امیدواریم

وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: ما عوارض جدیدی برای صادرات دام ایجاد نکرده ایم و عوارض همانی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است.

اقتصاددان: جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت عنوان کرد: در حال مذاکره برای کاهش عوارض هستیم امیدواریم با کمک سران سه قوه این کاهش اتفاق بیفتد.

وی آمارهای ناصحیح را یکی از مشکلات حوزه کشاورزی خواند و افزود: در همین راستا ایجاد رصدخانه کشاورزی متوجه توجه قرار گرفته است. تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت این رصدخانه به ثمر برسد

قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایجاد شده است تا پیشرفت هفتگی این قرارگاه بررسی شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین فرماندهی پس از حوزه‌های نظامی، در حوزه غذا است و آمار در آن نقش مهمی دارد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، حذف ارز ۴۲۰۰ به بخش کشاورزی استرس وارد کرده است اما، در میان مدت به نفع این بخش است.

بالاترین خسارت از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ به حوزه کشاورزی وارد شد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه از آن سال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روند کاهشی یافت، تاکید کرد:‌ این مساله باعث شد که از صادرات محصولات کشاورزی به سمت واردات رفتیم.

وی ادامه داد: ‌همچنین از سال ۹۷ شاهد تغییر کاربری زیادی در بخش کشاورزی بوده‌ایم.

پای مرغ ایران به بازار چین می‌رود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تفاهنامه بین ایران و چین برای صادرات مرکبات و عسل گفت: تا امروز صادرات عسل محقق شده است و به زودی صادرات مرکبات نیز به چین نیز آغاز می‌شود.

ساداتی نژاد ادامه داد: با توجه به تولید بالای مرکبات در سال جاری، صادرات این محصولات به چین اتفاق خوبی در بخش تولید و بازار این محصولات است.

وی همچنین از رایزنی برای صادرات پای مرغ به چین خبر داد.

وعده وزیر جهادکشاورزی برای کاهش قیمت برنج

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر برنج کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: واردات برنج در سطح مناسبی در حال انجام است که بر این اساس در قیمت برنج خارجی مشکلی نخواهیم داشت.

ساداتی نژاد تصریح کرد: اگر سوداگران قصد دخالت در بازار برای افزایش قیمت هم داشته باشند شرکت بازرگانی دولتی ورود خواهد کرد و ذخایر خود را وارد بازار می‌کند تا قیمت‌ها را متعادل کند.

وی با تاکید بر افزایش تولید برنج داخلی، اظهار کرد: افزایش تولید داخلی نیز بر متعادل شدن بازار برنج در سال جاری موثر خواهد بود.

ساداتی نژاد از تعیین قیمت مصوب برای برنج داخلی همانند سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته قبل از آغاز فصل برداشت برنج داخلی قیمت مصوب برای آن تعیین شد و امسال نیز تعیین قیمت مصوب به زودی انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین وعده داد با توجه به تولید و واردات مناسب، قیمت برنج کاهش پیدا کند.

بشقاب غذایی ما گران و پر آب است

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه بشقاب غذایی ما متعادل نیست، افزود: برای متعادل کردن بشقاب غذا نیازمند فرهنگسازی هستیم چرا که در حال حاضر بشقاب غذای ما گران و پر آب است.

وی اظهار کرد: لازم است در تهیه بشقاب غذا به جایگزین‌ها توجه کنیم، به طور مثال استفاده از سایر گوشت‌ها به جای گوشت گوسفندی که بیشترین مصرف را در کشور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....