تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 17:29
کد خبر : 23519

مدیریت بهتر کرونا در بقیه کشورها

مدیریت بهتر کرونا در بقیه کشورها

خیلی از کشورها که تلویزیون وضعشان را بد نشان می‌دهد از ما بهتر هستند مشاور عالی وزارت بهداشت تاکید کرد: در کرونا راه درست را با ۸ ماه تاخیر شروع کرده‌ایم. بسیاری از کشورهایی که تلویزیون وضعشان را بد نشان می‌دهد، در مدیریت کرونا از ما بهتر هستند. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، پروفسور

خیلی از کشورها که تلویزیون وضعشان را بد نشان می‌دهد از ما بهتر هستند

مشاور عالی وزارت بهداشت تاکید کرد: در کرونا راه درست را با ۸ ماه تاخیر شروع کرده‌ایم. بسیاری از کشورهایی که تلویزیون وضعشان را بد نشان می‌دهد، در مدیریت کرونا از ما بهتر هستند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، پروفسور محمد اسماعیل اکبری رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور پنجشنبه شب در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره وضعیت مدیریت ویروس کرونا یادآور شد: همه نظام باید ویروس کرونا را جدی بگیرند. ویروس باید ردیابی شود و اگر بیمار شناسایی شد، باید ساختاری وجود داشته باشد که بدانیم آن بیمار کجا مبتلاشده است. پیگیری ویروس کاری است که در جنوب شرقی آسیا اتفاق افتاد. همچنین متوجه شویم که چه کسانی با فرد مبتلا ارتباط نزدیک داشتند. اگر این اقدامات انجام نشود، وضعیت از این نیز بدتر خواهد شد.

پرفسور اکبری تاکید کرد: باید قرنطینه هوشمند انجام داد. در چین، محله‌های ووهانبسته شد. اغلب هتل‌ها و … را گرفتند و در اختیار قرنطینه گذاشتند.

چهره ماندگار مدیریت سلامت کشور ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که در تلویزیون می‌گوییم وضع‌شان بد است، بسیار وضع بهتری از ما دارند.

وی با رویکردی انتقادی از عدم توجه به تذکرات چندباره‌اش گفت: در اسفندماه کارهای مهمی توسط نظام شبکه بهداشت انجام شد و ای کاش ادامه پیدا می‌کرد. در مورد کرونا، حوزه درمان باید از غربال بهداشت عبور کند. نظام شبکه بهداشت قدرتمندی در کشور داریم که کار خود را بلد هستند و اگر به آنها بها بدهیم، معجزه می‌کنند.

پرفسور اکبری خاطرنشان کرد: کشف ویروس یکی از اقدامات است؛ اجازه ندهیم فرد در خیابان راه برود. در ساختار علمی کنترل اپیدمی، اگر نقاهتگاه نباشد، ما باخته‌ایم.

پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران اظهار کرد: اگر وزارت ارتباطات کمک کند خیلی خوب است، اما اگر به کمک نیامدند هم روش‌های خودمان را داریم. کسی که مرد بهداشت است، هیچ وقت شکست نمی‌خورد.

وی افزود: باید ویروسی عمل کنیم و هرجا ویروس کرونا رفت، تعقیبش کنیم. حتی جریمه‌ها نیز باید بیشتر شود، اما ممکن است به وضعیتی ختم شود که نارضایتی ایجاد کند. فضای اجتماعی شکننده است و نمی‌توان با چوب رفتار کرد و باید جامع‌نگر بود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....