تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 22:23
کد خبر : 92387

مدیران سابق بورس بازداشت شدند؟

مدیران سابق بورس بازداشت شدند؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس را اعلام کرد. ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس و اینکه در این رابطه کسی بازداشت شده است به ایلنا گفته است: هنوز کسی بازداشت نشده و در ورود ما اقدامات خوبی با کمک دستگاه‌های

رئیس سازمان بازرسی کل کشور آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس را اعلام کرد.

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس و اینکه در این رابطه کسی بازداشت شده است به ایلنا گفته است: هنوز کسی بازداشت نشده و در ورود ما اقدامات خوبی با کمک دستگاه‌های متولی صورت گرفت. شاهد بودید پس از بالا رفتن شاخص بورس با سقوط آزاد مواجه شدیم که ناشی از تخلفات این نهاد بود اما با بررسی آسیب‌ها وضعیت بورس رو به بهبودی رفت. ما ضمن اینکه چند گزارش هشداری در رابطه با آسیب‌های بازار سرمایه به معاون اول رییس‌جمهور وقت داشتیم، یک پرونده کیفری برای مدیران وقت سازمان بورس تشکیل دادیم. برای بسیاری از شرکت‌ها پرونده تخلفاتی تشکیل شد و حدود ٢٢٠ مدیر با مجازات انتظامی جریمه و سلب صلاحیت مواجه شدند. البته اقدامات ما بصورت مستمر ادامه دارد.

وضعیت تفهیم اتهام مدیران عامل ایران خودرو و سایپا

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تفهیم اتهام مدیران عامل ایران خودرو و سایپا گفت: زمانی که به بحث خودروسازها ورود کردیم ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در انبارها انباشته بود و با ورود همکاران امروز حدود ۴۵ هزار خودروی ناقص داریم. انها می گفتند علت این خودروهای ناقص تراشه الکترونیک است که راه هایی وجود داشت و با پیگیری دولت و سازمان بازرسی این ۱۷۰ هزار خودروی ناقص امروز به ۴۵ هزار کاهش یافته و اوایل شهریور ماه به حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار خودرو کاهش می یابد.

وی افزود: تعداد خودرویی که در اختیار مردم قرار گرفت، افزایش یافته است. پس از آن هم مدیران جدید این دو خودروساز روی کار آمدند و موضوع با آنها هم مطرح شد.

آشفتگی بازار اجاره‌بهای مسکن

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود سازمان بازرسی کل کشور به آشفتگی بازار اجاره‌بهای مسکن گفت: متاسفانه شاهد مشکلاتی در بخش اجاره‌بهای مسکن هستیم. در گذشته سامانه‌ ثبت معاملات املاک وجود داشت که در اختیار وزارت صمت بود و گزارش‌ها براساس نظارت سازمان تعزیرات صورت می‌گرفت. اخیرا بعد از مصوبه‌ای که سران سه قوه در زمینه تعیین نرخ افزایش اجاره‌بهای مسکن داشتند و طبق آن میزان اجاره‌بها در تهران باید ۲۵ درصد افزایش یابد، در جلساتی که در وزارت راه و مسکن تشکیل شد تصمیم‌گیری می‌شود تا سامانه به وزارت راه منتقل شود. همچنین اقدامات نظارتی از طریق واحدهای نظارتی همچون بسیج اصناف، سامانه ۱۳۷ شهرداری و بازرسی وزارت راه صورت می‌گیرد؛ البته سازمان بازرسی تاکنون به موضوع اجاره‌بهای مسکن ورود نداشته است اما وظیفه داریم به موضوع ورود کنیم تا ببینیم کوتاهی تا چه حد از دستگاه‌ها صورت گرفته است. بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....