تاریخ انتشار : جمعه 31 تیر 1401 - 20:27
کد خبر : 95249

مدارس و دانشگاه‌ها با موج هفتم کرونا تعطیل می‌شوند؟

مدارس و دانشگاه‌ها با موج هفتم کرونا تعطیل می‌شوند؟

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز در خصوص شدت پیک هفتم کرونا نمی‌توان صحبت کرد، گفت: هنوز دستورالعملی برای تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به افزایش شیوع کرونا ابلاغ نشده است. ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز در خصوص شدت پیک هفتم کرونا نمی‌توان صحبت کرد، گفت: هنوز دستورالعملی برای تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس با توجه به افزایش شیوع کرونا ابلاغ نشده است.

ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در ابتدای قسمت شاخه بالارونده موج هفتم کرونا هستیم و هنوز نمی‌دانیم که تا چه مقدار این وضعیت افزایشی ادامه پیدا خواهد کرد باید تمام تلاش خود را با رعایت شیوه نامه‌ها و تزریق دز یاد آور واکسن انجام دهیم تا جلوی شدت پیک هفتم بیماری کرونا گرفته شود.

به گفته وی، در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا به این لحظه دستورالعملی صادر نشده است و فعلا همچین موضوعی مطرح نشده است. تعداد افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده زیاد هستند و باید این افراد نسبت به تلقیح واکسن اقدام کنند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: به طور دقیق نمی‌توان پیش بینی کرد که این موج هفتم که زیرگروه امیکرون تحت عنوان BA۵ سهمگین یا خفیف تر از پیک ششم خواهد بود و در این اپیدمی به دلیل بررسی موارد مختلف و شرایط گوناگون پیش گویی کردن در این خصوص کار درستی نیست.

او اظهار کرد: آینده پیک هفتم بستگی به رعایت دستورالعمل‌ها، میزان سطح ایمنی بدن مردم، ایمنی گریز بودن این واریانت دارد و هنوز در خصوص شدت این پیک هفتم نمی‌توان صحبت کرد.

شدت بیماری و مرگ سویه جدید مانند امیکرون است

قادری تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سویه جدید BM5 شدت بیماری و مرگ و میر آن مانند امیکرون است، اما باید مراقب بود زیرا وقتی قسمت عمده جامعه را درگیر می کند میزان مرگ و میر و بستری را به خاطر افزایش میزان ابتلا بالا خواهد برد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشتپیک جدید ناشی از زیرگروه امیکرون ایجاد شده به دلیل این است که وقتی سطح ایمنی مردم پایین می آید شاهد گسترش مجدد بیماری کرونا در بین افراد خواهیم شد و در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BM5 که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

مردم واکسیناسیون خود را تکمیل کنند

قادری تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروسی با این سرایت پذیری بالا با سرعت زیادی گسترش پیدا می‌کند. افراد باید واکسیناسیون خودشان را تکمیل کنند.

او گفت: در فضاهای سربسته و فضای باز پر ازدحام حتما باید ماسک زده شود و در شهرهای قرمز زدن ماسک مانند گذشته اجباری است و دستورالعمل‌ها در این مناطق هیچ فرقی نکرده است. افرادی که کوچک ترین علائم داشته باشند، باید ماسک بزنند تا دیگران و خانواده شان را مبتلا و گرفتار نکنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....