تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 20:22
کد خبر : 64084

مخالفت قاطع وزیر کشور با FATF

مخالفت قاطع وزیر کشور با FATF

احمید وحیدی، وزیر کشور مخالفت خود با پیوستن ایران به FATF را اعلام کرد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بی‌تمایلی نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به پیوستن ایران به FATF باید دید سرنوشت این طرح در دولت جدید چه خواهد شد. چندی پیش محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادعا کرده

احمید وحیدی، وزیر کشور مخالفت خود با پیوستن ایران به FATF را اعلام کرد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و بی‌تمایلی نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به پیوستن ایران به FATF باید دید سرنوشت این طرح در دولت جدید چه خواهد شد.

چندی پیش محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ادعا کرده بود که تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسائلی که در خصوص تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بود به دلیل فشارهای حداکثری روحانی و دستگاه دیپلماسی دولت دوازدهم بود.

طبق گفته او دولت روحانی تمامی مشکلات کشور را ناشی از عدم پیوستن ایران به FATF می‌دانست و با روی کار آمدن دولت سیزدهم قطعاً باورهایی که تا پیش از این در مورد گره‌گشا بودن FATF برای مشکلات کشور مطرح بود از بین خواهد رفت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، به نظر می‌رسد گفته‌های عضو کمیسیون حقوقی مجلس دور از واقعیت نبوده است چرا که امروز احمد وحیدی، وزیر کشور دولت رئیسی با حضور در همایش روند تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر، از کارکرد گروه ویژه اقدام مالی انتقاد کرده است.

او در این رابطه گفته است: کسانی که FATF را ایجاد کردند و ادعا می‌کنند که ناظر بر فعالیت بانک‌های بین‌المللی هستند چگونه تاکنون نتوانسته‌اند از اقتصاد مواد مخدر جلوگیری کنند. ما حق داریم بدبین باشیم، زیرا کسانی که اقتصاد مواد مخدر را اداره می‌کنند در سازمان‌هایی که مدعی نظارت بر روند پولشویی هستند حضور دارند اما به قوانین آن عمل نمیکنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....