تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 13:44
کد خبر : 46675

مجید گودرزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰

مجید گودرزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال  ۱۴۰۰

اقتصاددان: مجید گودرزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: ۱_ مبارزه جدی و همه جانبه با فساد از طریق تغییر ساختار حراستها و پاسخگو نمودن روسای آنها. حراستها باید از زیر نظر مدیران دستگاهها به زیر نظر اطلاعات سپاه منتقل شوند. همچنین باید برابر وظیفه ذاتی این نهاد اگر تخلفی اتفاق افتاد

اقتصاددان: مجید گودرزی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت:

۱_ مبارزه جدی و همه جانبه با فساد از طریق تغییر ساختار حراستها و پاسخگو نمودن روسای آنها. حراستها باید از زیر نظر مدیران دستگاهها به زیر نظر اطلاعات سپاه منتقل شوند. همچنین باید برابر وظیفه ذاتی این نهاد اگر تخلفی اتفاق افتاد ، قبل از مفسدان حراستها باید پاسخگو و محاکمه شوند.

۲_ تجدید ساختار نظام مالیاتی، گمرکی و بانکی کشور. اکنون ما تا جایی که میتوانیم از سرمایه مالیات می گیریم تا حدی که تولید دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد و به پول و کنز مالی و رسوب پول جایزه و سود می دهیم! این از نظر من غلط و مردود است. من مثل جوامع مترقی، کاری خواهم کرد که از پول مالیات گرفته شود و به سرمایه کمک شود. نباید اجازه داد دارایی ها که با خون دل تشکیل شده است، در یک اقدام ضد تولیدی و بخاطر جذابیت کاذب و سودهای بی حساب و کتاب سایر بازارها، تبدیل به ثروت شوند.
بایکسان کردن و رساندن قیمت کالاها در دو طرف مرزها هم قیمت کالاها کاهش خواهد یافت و هم قاچاق صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
اتاق بازرگانی باید برای همیشه تعطیل شود تا کارتن خوابها نتوانند صادرات کنند و کسی نیاز نباشد «برای فرار از کشور و گیر نیفتادن در ترافیک موتور بخرد».
کارمزد دریافت پول از نرخ مالیات بیشتر خواهد شد تا فرار مالیاتی به صفر برسد.
دانش آموختگانی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند باید مالیات بدهند و دین خود را به کشور و نظام آموزشی و دانش آموزان نسل بعد ، بپردازند.

۳_ *از نظر من مسکن یک فاجعه ی ملی است با تبعات اجتماعی گسترده و شدید. اجازه سودجویی و رفتار مافیایی در تامین نیازهای ضروری جامعه را نخواهم داد.
من تلاش می کنم با به تصویب رساندن «قانون بهای تمام شده » ی مسکن برای نسل فعلی و نسلهای آینده مشکلی بنام مسکن وجود نداشته باشد. سازندگان هر چه ساختند با درصدی از سود به بازار عرضه کنند و به میزان هزینه ی ساخت، هزینه زمین محاسبه خواهد شد.

۴_ معاهدات ببن المللی خطر بزرگی برای استقلال کشور هستند. مثال عامیانه آن محرومیت آل کثیر بازیکن پرسپوایس است، که ۸۴ میلیون ایرانی و تمام مقامات کشور نتوانستند حتی یک روز از محرومیت ایشان کم کنند. در خصوص سایر معاهدات هم وضع به همین منوال است و هم پیوستن و هم نپیوستن به آنها برای کشور هزینه دارد. حق حاکمیت کشور در این معاهدات تا یک رای از مجموع اعضا، کاهش خواهد یافت. مثلا ۲۰۳۰ اختیار ما در بخش آموزش را به یک رای محدود و فرهنگ قوی و غنی و چند هزار ساله ی ایران را به یک خرده فرهنگ جهانی تبدیل خواهد شد. هدف اجرا و اصلاح سند تحول آموزش کشور است.

۵_ آمایش سرزمینی و توزیع مناسب امکانات بر اساس ظرفیتها و استعدادهای هر منطقه خواهد بود.

۶_ یکی از اولین اقدامات من تلاش برای رفراندوم در خصوص حذف بند رجل سیاسی است. چرا که معتقدم مردمسالاری دینی و دموکراسی با حذف زنان و جوانان هرگز محقق نخواهد شد.

۷_دولت من برای اولین بار حقوق طبیعی آحاد جامعه را به رسمیت خواهد شناخت و قانونی خواهد کرد. (حقوق طبیعی شامل: درمان، مسکن، آموزش، خوراک و پوشاک میشود).

۸_ دولت سیزدهم ابدا یک دولت کارفرمایی نخواهد بود. بلکه یک دولت مردمی و مستقل تشکیل خواهد شد و تلاش خواهیم کرد اتحادیه های کارگری را احیا کنیم.

۹_ بورس تنها محل خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد بود. آنهم پس از کشف قیمت واقعی. واگذاری های بی ضابطه از نظر دولت ملغی و باطل است و باید به اموال عمومی برگردند.

۱۰_ مدیریت اصلی ترین نهاد هر سازمانی است و اتفاقا اصلی ترین مشکل کشور. مدیران جوان و‌ جهادی کشور نیاز دارد. ضمن احترام به دستاوردهای نسل فعلی و قبلی مدیران کشور که در شرایط جنگ و تحریم بدست آمده است.

۱۱_ من معتقدم «بحران ارزش افزوده» اساسی ترین مشکل اقتصاد ایران است و با هیچ قرارداد ۲۵ ساله ایی قابل حل نیست. اگر هم قراردادی منعقد شود، بهای آن را باید از سهم آیندگان پرداخت کرد.

۱۲ _ نظام آماری کشور ساماندهی و انتشار دهندگان آمار دروغ، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. چرا که آمار دروغ اساس تصمیم گیری درست را با مشکل مواجه می کند.

۱۳_ شفاف سازی و دولت الکترونیک با سرعت بیشتر و جدیت پیگیری خواهد شد.

۱۴_ قیمت ارز واقعی خواهد شد مگر آنکه مردم تبعات افزایش آنرا که باعث افزایش صادرات خواهد شد، بپذیرند و صادر کنندگان اقدامات جبرانی برای کسانی که تحت فشار قرار می گیرند، انجام دهند. اینطور نباشد که بدون یک ریال ارزش افزوده، درآمد ریالی صادر کنندگان چندین برابر شود و سفره مردم به همان اندازه کوچکتر شود.

۱۵_ چون دولت ما کارفرمایی نیست، تشکیل اولین کابینه مصادف خواهد بود با پایان همیشگی خوراک مفت صنایع سنگین و لابی های فشار بر دولت. آنها باید به نرخ جهانی قیمت منابع ملی را بپردازند و هرگز دیگر شاهد کارگر صد دلاری نخواهند بود. تاراج تمام.

۱۶_ تلاش می کنیم سهم دستمزدها از تولید تا ۲۵٪ افزایش یاید و سهم هزینه های مالی و تسهیلات تا ۷٪ کاهش یابد.

۱۷_شرکتهای دانش بنیان تقویت و حمایت خواهند شد.

۱۸_ حق التدریس و قرارداد معین و نیروی شرکتی مثل ابداع کنندگان آن برای همیشه به زباله دان تاریخ خواهند پیوست. دستمزدها بر اساس عملکرد و ارزش افزوده خواهد بود، نه نوع قرارداد. سه نوع قرارداد کاری بیشتر نخواهیم داشت: قراردادی آزمایشی، پیمانی و رسمی.

فرصتهای شغلی در شرایط کنونی کمتر از جویندگان کار است. ما در وضعیت اشتغال ناقص هستیم. سرپرستان خانوار چه زن و چه مرد در اولویت استخدام خواهند بود. در بخش خصوصی اجرای قانون مهم است.

۱۹_ نظام توزیع مویرگی و دیجیتالی برای حذف واسطه ها تقویت و حمایت خواهند شد. بازارچه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاها، تقویت خواهند شد. تولید کنندگان، غرفه های عرضه موقت محصول در اختیار خواهند گرفت.

۲۰_ سیاست خارجی کشور باید به سمت منافع ملی و در جهت سیاست اقتصادی چرخش داشته باشد. من اقتصاد سیاسی را مردود می دانم. تمام سفارتخانه ها ملزم به تسهیل تجارت و ارائه بیلان خواهند بود.

۲۱_ کانون وکلا و حوزه های علمیه باید برای احیای حقوق عمومی تلاش کنند. سکوت آنها هیچ خاصیتی برای دولت و کشور نخواهد داشت.

۲۲_ در بخش کشاورزی هم بیمه محصولات و هم بیمه و بازنشستگی کشاورزان اجباری خواهد شد. اینطور نخواهد بود که کشاورزان تا جان در بدن دارند، کار کنند و هرگز بازنشسته نشوند و عموما هم دوران پیری فلاکت باری داشته باشند.
طرح ملی «ترویج» پایه ریزی و اجرا خواهد شد. من بعد مهندس کشاورزی بیکار و کشاورزی سنتی نخواهیم داشت. این بزرگترین طرح ملی کشاورزی بعد از اصلاحات ارضی خواهد بود.
ما با برنامه ریزی دقیق مازاد محصول نخواهیم داشت. چرا که منابع و محیط زیست ارزشمند هستند و باید حفظ شوند.

۲۳_ معیشت نیروهای نظامی و انتظامی مهم است و تقویت خواهد شد.

۲۴_ قانون «جرم سیاسی»، مورد تایید ما نیست. درذتصویب این قانون اشتباهات عمدی صورت گرفته است. جرم سیاسی، جرم مسئولان است نه مردم. باید این قانون اصلاح و کسانی که به اعتماد عمومی و اموال عمومی آسیب می زنند، مجازات بیشتری تحمل کنند.

۲۵_ اتحادیه های صنفی و شورای رقابت و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، که باعث ترویج و تثبیت گرانی میشوند، کلا تجدید ساختار خواهند شد. رسالت آنها بجای ترویج و تثبیت گرانی ، تسهیل تولید و مصرف خواهد شد.

۲۶_ حداقل کیفیت محصولات و خدمات تعریف و قانون خواهد شد.

۲۷_ مالیات بر درآمد سرمایه گذاری در بازارهای مالی، که ارزش افزوده صفر مطلق دارند، تا ۹۰٪ افزایش خواهد یافت.

۲۸_ در تعیین حداقل مزد سه اتفاق مهم خواهد افتاد:
۱_ نتیجه جلسات شورای عالی کار در بودجه گنجانده میشود و نه برعکس.
۲_ دستمزدها باید حداقل معیشت را پوشش دهند.
۳_ تقاضای سرکوب شده باید تقویت شود تا بتوانیم از رکود خارج شویم. بحران رکود را نباید با بحران بدهی و وام حل کرد. این شیوه ی غلطی است.

۲۹_صنعت بیمه باید تجدید ساختار شود. تمرکز بیمه ها باید بر پیشگیری و توانمند سازی باشد نه درمان و جبران خسارت.

۳۰_بودجه مهمترین لایحه دولت به مجلس است، که باید از بودجه افزایشی ( بودجه مرده) به انواع بودجه های دیگر مثل بودجه عملیاتی و برنامه ایی تغییر پیدا کند.

برنامه های دیگری هم هست که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

ما بعنوان یک ایرانی وظیفه داریم برای یک انتخاب درست تلاش کنیم. تمنا دارم اگر این برنامه ها مورد تایید جنابعالی / سرکار عالی می باشند ، در حد توان در بازنشر آن ما را یاری فرمایید. چرا که جوانان این کشور هنوز در صدا و سیما تریبون ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....