تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 12:26
کد خبر : 54024

مجوز به سازمان فنی و حرفه‌ای

مجوز به سازمان فنی و حرفه‌ای

مجوز به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت کمک نقدی نمایندگان مجلس، سازمان فنی و حرفه‌ای را مجاز به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی دانستند.  نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی

مجوز به سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت کمک نقدی

نمایندگان مجلس، سازمان فنی و حرفه‌ای را مجاز به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت توسعه مراکز آموزشی دانستند.

 نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اصل ماده واحده این لایحه با ۱۸۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت،  همچنین نمایندگان با ۱۳۱ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد رفع ابهام مصری موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به‌منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث، تعمیر، توسعه، بازسازی و تجهیز مراکز آموزشی مربوط با اولویت نیازهای مصرفی مهارتی شامل مواد مصرفی و ابزار کارگاهی برای آموزش‌های عملی کشور مصرف نماید. استفاده از کمک‌های مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.

بر اساس تبصره ۱ ماده واحده این لایحه؛ کلیه وجوه اهداءشده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل صددرصد (%۱۰۰) آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد تا در محل مورد نظر اهداکننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد و کمک‌های غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیّرین با موافقت (خیر بنا) و در محل مورد نظر ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیّر) ثبت و بهره‌برداری می‌گردد.

بر اساس تبصره ۲ ماده واحده این لایحه؛ درآمدهای حاصله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از محل خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه‌ها و پروانه ها، اختصاصی تلقی می‌شود و به صورت صددرصد (%۱۰۰) توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می‌یابد.

بر اساس تبصره ۳ ماده واحده این لایحه؛ آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....