تاریخ انتشار : جمعه 1 بهمن 1400 - 20:14
کد خبر : 75190

متا در حال آزمایش بازار NFT در اینستاگرام است

متا در حال آزمایش بازار NFT در اینستاگرام است

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان است و حالا متا یا همان فیس‌بوک سابق از برنامه‌های خود برای ورود به بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) خبر داده است. فایننشال تایمز با اشاره به منابع گمنام از آماده شدن این شبکه اجتماعی برای ارائه قابلیتی خبر داده که امکان ساخت و فروش NFTها را فراهم می‌کند؛ کاربران

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان است و حالا متا یا همان فیس‌بوک سابق از برنامه‌های خود برای ورود به بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) خبر داده است.

فایننشال تایمز با اشاره به منابع گمنام از آماده شدن این شبکه اجتماعی برای ارائه قابلیتی خبر داده که امکان ساخت و فروش NFTها را فراهم می‌کند؛ کاربران متا و اینستاگرام می‌توانند کلکسیون‌‌های NFT را روی پروفایل‌های شبکه اجتماعی خود نمایش دهند. متا که پیشتر با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد.

NFT بر روی چه بسترهایی قرار دارد؟

هنوز روشن نیست که این قابلیت‌ها بر پایه کدام شبکه بلاک‌چین ساخته می‌شوند. پدیده NFT درحال‌حاضر روی بلاک‌چین‌هایی از جمله سولانا (Solana)، تزوس (Tezos)، اتریوم، فلو (Flow) و واکس (WAX) قرار دارد.

این دو منبع خبری به احتمال ساخت یک بازار NFT شبیه به بازار OpenSea نیز اشاره کرده‌اند. بازار OpenSea یکی از عوامل اصلی شهرت بی‌سابقه NFT است. حتی با وجود روند معکوس بازار، این پلتفرم رکورد ۳.۵ میلیارد دلاری را دو هفته پیش از ژانویه ۲۰۲۲ شکست. طبق داده‌های منبع آماری Chainalysis، بازار این کلکسیون‌ها در سال ۲۰۲۱ به ۴۱ میلیارد دلار رسید.

فروش یکی اثر هنری ۶۹ میلیون دلاری از هنرمند دیجیتالی به نام بیپل، حجم بازار کریپتوپانک‌ها را افزایش داده و حضور سلبریتی‌ها در این حوزه باعث داغ شدن این حوزه شده است.

تمرکز اینستاگرام بر NFT

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  آدام مازری، مدیرعامل اینستاگرام، در دسامبر ۲۰۲۱ گفت این شرکت «به طور فعال در حال بررسی NFTها و عرضه آنها به مخاطبان بیشتر است».

این شرکت پیشتر در امسال میزبان گروهی از سازندگان NFT بود تا اطلاعات عموم در این باره را افزایش دهد. چارلز پورش، نماینده ارشد همکاری‌های جهانی اینستاگرام، گفته بود هنرمندان می‌گویند: «اطلاعات بیشتری در مورد [استفاده از NFTها] نیاز داریم، نه فقط برای خودمان، بلکه برای دیگر سازندگان.»

NFTها همچنین نقش بزرگی در جریان متاورس ایفا می‌کنند. در محیط کاملاً دیجیتالی، مالکیت توکن‌‌های غیرملموس نقشی اساسی خواهد داشت و تغییر نام اخیر متا، نشان‌دهنده اهداف مارک زاکربرگ در زمینه متاورس و نقش پررنگ NFTها در این رویکرد جدید است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....