تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 20:53
کد خبر : 59103

مبارزه با رانت و فساد ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد

مبارزه با رانت و فساد ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد

رئیس‌جمهور گفت: بی‌تردید برخورد و مبارزه با رانت و ویژه‌خواری‌ها ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با قدردانی از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ترسیم نکات راهبردی برای دولت سیزدهم، اظهار داشت:

رئیس‌جمهور گفت: بی‌تردید برخورد و مبارزه با رانت و ویژه‌خواری‌ها ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت با قدردانی از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ترسیم نکات راهبردی برای دولت سیزدهم، اظهار داشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری برای دولت جدید به عنوان چراغ راه است و دستورالعمل‌ها و راهکارهای ارائه شده، توسط همه دولتمردان مورد توجه قرار خواهد گرفت تا در عرصه عمل اجرایی شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به عدالت و عدالت‌خواهی و تأکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص، اظهار داشت: باید هر لایحه و بخشنامه‌ای در دولت یک پیوست عدالت داشته باشد و در همه بخش‌های دولت این موضوع مورد توجه جدی قرار بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه مکمل اجرای عدالت، مبارزه با فساد و بسترهای فسادزا است، خاطر نشان کرد: اعضای دولت برای اینکه ساختارهای فسادزا از بین برود باید بازنگاهی در مجموعه دستگاه خود انجام دهند و برای اصلاح ساختارهای فساد آفرین و قطع کردن دستهای پنهان رانت و فساد، اقدام کنند.

وی گفت: بی‌تردید برخورد و مبارزه با رانت و ویژه‌خواری‌ها ما را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد.

رئیسی توجه به موضوع تعارض منافع را مورد تأکید قرار داد و گفت: اینکه بعضی از تصمیمات در دستگاه‌ها به موقع اتخاذ نمی‌شود و یا در زمان مناسب به اجرا در نمی‌آید، بعضاً بخاطر وجود تعارض منافع است لذا باید نسبت به این مسأله حساسیت داشت و لازم است هم خود دستگاه و هم وزارت اطلاعات و دستگاه‌های نظارتی دست‌های پنهانی که مشکل ایجاد می‌کنند را شناسایی و با آن برخورد کنند.

رئیس جمهور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص فعال شدن سامانه‌های الکترونیکی و تأثیر آن در مبارزه با فساد، اظهار داشت: اگر در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله بانک‌ها، گمرکات، دارایی و مالیات این سامانه‌ها بهم متصل شوند، ضمن اینکه مقدمه شکل‌گیری دولت هوشمند ایجاد می‌شود، با ایجاد شفافیت زمینه فساد نیز از بین می‌رود. اتصال سامانه‌ها به یکدیگر اهمیت زیادی دارد و باید سریع‌تر این کار انجام شود.

رئیسی تأکید کرد: حلقه مفقوده، در اجرای تصمیمات و نظرات خوبی که اتخاذ می‌شود، بخش پیگیری است که این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بود و باید ۲ برابر تصمیمات، حوزه پیگیری‌ها فعال باشند تا تصمیمات به موقع تحقق پیدا کنند، لذا دستگاه‌های مختلف باید بخش‌هایی را در حوزه مسئولیت خود برای پیگیری امور ایجاد کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت جوانان و جوان‌گرایی در بدنه دولت، اظهار داشت: امروز بهترین زمان برای توجه به جوانان در بدنه مدیریتی دولت است و می‌توان اقدامات خوب و مناسبی در این زمینه انجام داد. باید به جوانان میدان دهیم تا در عرصه عمل استعداد و توان خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیسی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه اقتصادی، خاطر نشان کرد: تیم اقتصادی دولت باید در نشست‌های مختلف بویژه با نخبگان درون سازمانی و برون‌سازمانی راهکارهای مناسبی را برای عبور از شرایط نامناسب اقتصادی فعلی تدوین کنند تا براساس آن در مسیر رفع مشکلات گام برداشت.

رئیس جمهور گفت: فروش نفت به عنوان یکی از محورهای اساسی و موضوع بازگرداندن پول‌هایی که به ناحق در سایر کشورها بلوکه شده باید به صورت فوری در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و با جدیت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به اینکه انجام اقدامات فوری و ضروری نباید دولت را از توجه به اقدامات ریشه‌ای و پایدار کشور غافل کند، اظهار داشت: کارهای زیربنایی و اساسی کشور باید بطور جدی توسط همه دستگاه‌های دولتی مورد توجه قرار بگیرد و دولت در این زمینه اهتمام ویژه خواهد داشت.

رئیسی خاطر نشان کرد: راهبرد جدی رهبر معظم انقلاب که نباید مشکلات اقتصادی به رفع تحریم، موکول شود را دولت با قوت پیگیری خواهد کرد و ضمن اینکه بدنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود، اما تلاش برای رفع مشکلات کشور را به تحریم متصل نخواهیم کرد و به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که در شرایط تحریم هم بتوانیم با توجه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی کشور را اداره کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه همه دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام به تصمیمات دولت است، اظهار داشت: امروز باید مهار تورم و گرانی و تلاش برای رونق تولید و رفع مشکلات مردم را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلااستفاده است، اظهار داشت: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از صمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....