تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 10:49
کد خبر : 42362

ماموریت وزیر کار در بغداد

ماموریت وزیر کار در بغداد

تبادل نیروی کار با عراق شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تشریح برنامه‌های سفرش به عراق؛ امضای سند پنج ساله و تبادل کار و فرصت‌های شغلی را از جمله مهمترین آن‌ها برشمرد.    به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، محمد شریعتمداری شنبه شب در بدو ورود به عراق اظهار داشت: ایران

تبادل نیروی کار با عراق

شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تشریح برنامه‌های سفرش به عراق؛ امضای سند پنج ساله و تبادل کار و فرصت‌های شغلی را از جمله مهمترین آن‌ها برشمرد.

   به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، محمد شریعتمداری شنبه شب در بدو ورود به عراق اظهار داشت: ایران به دنبال همکاری‌های دوجانبه با تاسیس شرکت‌های مشترک در قالب سند بلند مدت ۵ ساله با عراق است که در واقع نقشه راه همکاری ماست.

وی با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: باز شدن بازارهای صادراتی ایران به خصوص در کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های مهم سال ۱۴۰۰ وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که پیش نیاز این مهم توسعه روابط کار فیمابین خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه از مدتی پیش امضای سند ۵ ساله با وزارت کار عراق در دستور کار طرف ایرانی بود؛ از نهایی شدن این سند خبر داد و افزود: همکاری‌های دوجانبه تهران – بغداد در قالب این سند دنبال خواهد شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه “تبادل نیروی کار و فرصت‌های شغلی برنامه بعدی سفرش به عراق است، از تلاش برای فعالیت اقتصادی علاوه بر گسترش روابط در زمینه تعاون و کار و مذاکره پیرامون بیمه‌های اجتماعی خبر داد.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که تبادل نیروی کار با عراق عام است یا صرفا شامل نیروهای متخصص می‌شود؟ بیان کرد: تبادل نیروی کار عمدتا تخصصی است و بزودی وابسته کار جمهوری اسلامی ایران در عراق (سفارت ایران در بغداد) مستقر خواهد شد.

وی در ادامه تبادل نیروهای کار تخصصی را نیاز هر دو طرف برشمرد و تمرکز اصلی مذاکرات خود با دولت عراق را “مسایل اقتصاد واقعی” عنوان کرد که در زمینه‌های پتروشیمی، دارویی، مصالح و فلزات ساختمانی پیگیری خواهد شد.

شریعتمداری با تصریح بر اینکه همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با دولت عراق اکثرا در حوزه اقتصاد خواهد بود؛ ابراز امیدواری کرد با تفاهم‌های منعقده که پیش نویس آن و سند همکاری پنج ساله آماده شده است؛ این همکاری‌ها توسعه و قوام بیشتری یابد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: شرکت‌هایی با صندوق‌های اقتصادی وزارت کار همکاری دارند که در ضمن اسنادی که امضا خواهد شد در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شوند.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....