تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 20:04
کد خبر : 23532

ماسک و ریش همخوانی ندارد.

ماسک و ریش همخوانی ندارد.

همه ما شنیده ایم که در زمان طاغوت روی صورت نظامیان کاغذ می کشیدند که نکند ذره ایی ریش داشته باشند. خیلی از ما فلسفه این کار را نمی دانستیم و آنرا نشانه مخالفت شاه با ریش و اسلام میدانستیم. اما ابدا اینطور نبود. من زمانی که افسر نیروی هوایی ارتش بودم در یک دوره

همه ما شنیده ایم که در زمان طاغوت روی صورت نظامیان کاغذ می کشیدند که نکند ذره ایی ریش داشته باشند.
خیلی از ما فلسفه این کار را نمی دانستیم و آنرا نشانه مخالفت شاه با ریش و اسلام میدانستیم. اما ابدا اینطور نبود. من زمانی که افسر نیروی هوایی ارتش بودم در یک دوره آموزشی ش م ه شرکت کردم. من اندکی محاسن داشتم چون وقتی ریش خود را می نراشیدم دچار صغر سن میشدم و بعنوان یک فرمانده جوان پرسنل حرف شنوی کمتری داشتند. همین مقدار کم محاسن هم باعث گاز گرفتگی من شد. آنجا بود که فهمیدم چرا رژیم خونخوار صدام اصرار زیادی به استفاده از سلاح های شیمایی داشت. چون رزمندگان ما اکثرا محاسن داشتند و چه بسا حق تراشیدن ریش خود را نداشتند. بخصوص در بسیج و سپاه پاسداران. در مقابل حملات شیمایی ماسکهای ضد گاز کمترین اثری نداشتند و مصدومیت حتمی و قطعی بود. چون ماسک به صورت نمی چسبید. البته عده زیادی هم بخصوص غیر نظامیان فاقد ماسک بودند‌.
اما این چیزی از غفلت فرماندهان جنگ نمی کاست. حدود ۱۰۰ هزار شهید و یا مجروح شیمایی نشانه عدم همخوانی ماسک آمریکایی با ریش ایرانی بود.
یا باید ماسک مان را ایرانی می کردیم یا ریش مان را آمریکایی ،حالا اشتباه ما در جنگ در بحران کرونا هم در حال تکرار شدن است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....