تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 22:18
کد خبر : 108416

مازاد تقاضا در روز ریزش شاخص بورس +اینفو

مازاد تقاضا در روز ریزش شاخص بورس +اینفو

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۹۷ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه پنجم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۹۷۹ واحد تنزل کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۹۷ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه پنجم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل هزار و ۹۷۹ واحد تنزل کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۷۹۹ واحدی در سطح ۴۰۸ هزار و ۱۰۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۸ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۶۴ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نمادهای «خودرو»، «حکشتی» و «خساپا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شبندر»، «شتران» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «خدیزل»، «دتوزیع» و «قچار» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «زاگرس» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و تلیسه پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۵۳ نماد صف خرید داشتند و ۳۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۱ درصدی به ۱۶۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۲۷۰ درصد کاهش یافت و ۳۲۶ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۹۷ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد وملی (هلدینگ گروه توسعه ملی) با صف‌ خرید ۱۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وملی، نمادهای مداران (شرکت داده پردازی ایران) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

 مازاد تقاضا در روز ریزش شاخص بورس +اینفو

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....