تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 20:11
کد خبر : 70860

ماجرای نامه وزیر برای تعویق در نسخه نویسی الکترونیک

ماجرای نامه وزیر برای تعویق در نسخه نویسی الکترونیک

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، درباره نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور برای به تعویق افتادن اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، توضیحاتی ارائه داد. اقتصاددان: مهدی رضایی، درباره علت درخواست وزیر بهداشت از رئیس جمهور برای تعویق اجرای نسخه‌ نویسی الکترونیک، گفت: بخشی از مشکلات اجرای نسخه نویسی الکترونیک مربوط به

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، درباره نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور برای به تعویق افتادن اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، توضیحاتی ارائه داد.

اقتصاددان: مهدی رضایی، درباره علت درخواست وزیر بهداشت از رئیس جمهور برای تعویق اجرای نسخه‌ نویسی الکترونیک، گفت: بخشی از مشکلات اجرای نسخه نویسی الکترونیک مربوط به برخی از بیمه‌هایی است که کمتر از ۵ درصد مردم زیر پوشش آن هستند که نتوانسته‌اند بسترها و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند و علت درخواست وزیر از رئیس جمهور به نظر می‌رسد همین موضوع باشد.

وی با عنوان این مطلب که اجرای نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی ماه ۱۴۰۰ کلید می‌خورد، افزود: نسخه‌نویسی الکترونیکی یک تحول اساسی است و ۵ سال برای فراهم کردن بسترها و زیر ساخت‌های اجرای آن فرصت داشتیم.

رضایی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر از اول دی ماه ۱۴۰۰ از پرداخت هزینه‌های نسخه‌های کاغذی منع شده‌اند.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: واقعیت امر این است که بیش از ۸۰ درصد نسخ بیمه سلامت به صورت الکترونیک است و در ۲۴ استان نیز بالای ۸۰ درصد است.

وی به مشکلات کلانشهرها برای اجرای نسخ الکترونیک اشاره کرد و گفت: تهران، البرز، اصفهان، شیراز و مشهد، از جمله کلانشهرهایی هستند که مشکلاتی را برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی دارند.

رضایی افزود: معتقدم که ما هرگز به نقطه ایده آل نخواهم رسید که بخواهیم بعد از آن طرحی را اجرا کنیم، بنابراین نمی‌توان اجرای نسخه نویسی الکترونیک را معطل نگه داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....