تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 17:53
کد خبر : 66643

ماجرای صف های طولانی مقابل صرافی ها چیست؟

ماجرای صف های طولانی مقابل صرافی ها چیست؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که از روز گذشته به دلیل پایین‌ بودن قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی نسبت به بازار آزاد، صف خرید تشکیل شده است. اقتصاددان؛ درحالیکه روز گذشته با تداوم جوسازی‌ها درمورد آینده برجام قیمت دلار در بازار آزاد از مرز مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان بالاتر رفته بود، اما صرافی‌های بانکی نرخ فروش

شنیده‌ها حاکی از آن است که از روز گذشته به دلیل پایین‌ بودن قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی نسبت به بازار آزاد، صف خرید تشکیل شده است.

اقتصاددان؛ درحالیکه روز گذشته با تداوم جوسازی‌ها درمورد آینده برجام قیمت دلار در بازار آزاد از مرز مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان بالاتر رفته بود، اما صرافی‌های بانکی نرخ فروش دلار را حدود ۵۰۰تومان پایین‌تر از بازار اعلام کرده بودند که باتوجه به سود چشمگیر ناشی از فاصله قیمت دو بازار، صف‌های خرید مقابل این صرافی‌ها شکل گرفته بود.

حالا در نتیجه افزایش تعداد خرید‌اران و نوسان‌گیران و از طرف دیگر به دلیل روند صعودی درهم، امروز دلار از سطح ۲۸۴۰۰تومان هم پا را فراتر گذاشت و به نزدیکی مرز مقاومتی ۲۸۵۰۰تومان رسید؛ ضمن اینکه باتوجه به شروع مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی و بالا بودن احتمال ورود سیگنال‌های مثبت پیرامون برجام، نوسان‌گیران سعی دارند در این فرصت کوتاه نهایت سود را عاید خود کنند.

اما در این میان برخی معامله‌‌گران معتقدند که دلار به روند صعودی ادامه نخواهد داد و به دلیل بالا بودن نگرانی‌ها نسبت به انتشار اخبار مثبت و ریزش نرخ ارز، به زودی شاهد افزایش تعداد فروشندگان و تغییر مسیر بازار خواهیم بود. البته در مقابل عده‌ای هم با تکیه بر اخبار منفی همچنان احتمال توافق را پایین می‌دانند و بر این باورند که دلار با شرایط پیش آمده رکورد قیمت امسال که ۲۸۵۰۰تومان است را خواهد شکست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....