تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 21:11
کد خبر : 113194

ماجرای اختلال مایکروسافت چه بود؟

ماجرای اختلال مایکروسافت چه بود؟

ساعاتی پیش پلتفرم ابری مایکروسافت با اختلال مواجه شد که این اتفاق خدماتی مانند Teams و Outlook از بین برده و میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان، البته به جز کشور چین، تحت تاثیر قرار داد.  مایکروسافت امروز، با اختلال مواجه شد که این اتفاق پلتفرم ابری Azure را به همراه خدماتی مانند Teams و

ساعاتی پیش پلتفرم ابری مایکروسافت با اختلال مواجه شد که این اتفاق خدماتی مانند Teams و Outlook از بین برده و میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان، البته به جز کشور چین، تحت تاثیر قرار داد.

 مایکروسافت امروز، با اختلال مواجه شد که این اتفاق پلتفرم ابری Azure را به همراه خدماتی مانند Teams و Outlook از بین برده و میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد.

طبق بررسی‌ها پلتفرم آژور در آمریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا قادر به ارائه خدمات نیست. این درحالی است که این پلتفرم فقط در کشور چین و برای دولت‌ها در دسترس است.

قطع شدن پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت Azure می‌تواند روی انواع سرویس‌ها تأثیر گذاشته و یک اثر دومینووار ایجاد کند زیرا تقریباً همه شرکت‌های بزرگ جهان از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

علت اختلال چه بود؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  مایکروسافت در توییتی اضافه کرد که دلیل این اختلال را شناسایی کرده و درصدد رفع آن برآمده است.

این شرکت گفت که مشکل از اتصال شبکه در دستگاه‌های شبکه گسترده مایکروسافت است که این امر بر اتصال مشتریان اینترنت به آژور و همچنین اتصال بین خدمات در مراکز داده تاثیر می‌گذارد.

این اختلال چند کاربر را تحت تاثیر قرار داد؟

مایکروسافت تعداد کاربرانی که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته اند را گزارش نکرد، اما داده‌های وب سایت Downdetector از اختلال در عملکرد هزاران کاربر خبر می‌دهد.

سایت Downdetector با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از منابع از جمله خطاهای ارسال شده توسط کاربر در پلتفرم خود، قطعی‌ها را ردیابی می‌کند.

بروز چنین اختلالاتی در غول‌های فناوری امر غیرمعمولی نیست زیرا چندین شرکت فناوری مانند گوگل، متا و آمازون نیز با چنین اختلالاتی مواجه بودند.

رکودی سنگین درمایکروسافت

مدیران اجرایی مایکروسافت روز گذشته به تحلیلگران گفتند که اوضاع نامناسب روند کسب‌وکار همچنان ادامه خواهد داشت. رکودی که از دسامبر آغاز شد و لطمه شدیدی به سه‌ماهه دوم سال مالی وارد کرد.

امی هود، مدیرمالی مایکروسافت در یک کنفرانس مجازی اعلام کرد: انتظار ما این است که روند تجاری که در پایان دسامبر شاهد آن بودیم تا سه‌ماهه سوم سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

او همچنین اعلام کرد: رشد این شرکت در ماه دسامبر، حدود ۳۰ درصد بوده است و به نظر می‌رسد این میزان تا پایان مارس تا ۵ درصد با کاهش مواجه می‌شود.

این درحالی است که این شرکت رشد کمتری نسبت به پیش‌بینی‌ها داشته است. او همچنین اعلام کرد که رشد مصرف سرویس رایانش ابری آژور نیز در مدت اخیر کند شده است. طبق گزارش‌ها درآمد حاصل از سرویس آژور و سایر خدمات ابری در سه‌ماهه منتهی به دسامبر حدود ۴۲ درصد افزایش داشت.

مایکروسافت درآمد خود را از فروش محصولاتی مانند کنسول‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های سرفیس به دست می‌آورد اما بخش عمده این درآمد از مشتریان تجاری مانند شرکت‌ها تامین می‌شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز اعلام کرد که سازمان‌های بزرگ درحال بهینه‌سازی هزینه‌های خود برای ارائه خدمات ابری هستند که این یکی از حوزه‌های کلیدی رشد این شرکت به شمار می‌آید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....