تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 20:44
کد خبر : 74973

لطفا از جناب ولادیمیر پوتین بپرسید

لطفا از جناب ولادیمیر پوتین بپرسید

  گویا قرار است … پیمان ۲۵ ساله ایران- روسیه امضا شود. کسانی که با آیت الله رئیسی در آمد و شدند ، خوب است این پرسش ها را به او برسانند.‌پرسش هایی از هم پیمان‌ پوتین : ۱- جناب پوتین؛ آیا در صورت حمله ناتو و آمریکا به ایران ، منتظر چه کمک های

 

گویا قرار است … پیمان ۲۵ ساله ایران- روسیه امضا شود. کسانی که با آیت الله رئیسی در آمد و شدند ، خوب است این پرسش ها را به او برسانند.‌پرسش هایی از هم پیمان‌ پوتین :
۱- جناب پوتین؛ آیا در صورت حمله ناتو و آمریکا به ایران ، منتظر چه کمک های موثری از جانب شما باشیم؟
۲- جناب پوتین؛ در صورت حمله اسرائیل به ایران ، حمایت هوایی شما را داریم؟ آیا چتر اتمی شما ایران را هم در برابر تهدید نفتالی بنت شامل خواهد شد؟
۳- جناب پوتین در صورت حمله مشترک شورای همکاری و اسرائیل، روی چه کمکی از شما حساب باز کنیم؟
۴- جناب پوتین ؛ چنان‌ چه مذاکرات وین به بن بست رسید ، پکن و مسکو حاضر به پشتیبانی از ایران و انجام تبادلات تجاری و قبول خطر شکستن تحریم ها هستند؟
۵- جناب پوتین؛ اوکراین با روسیه پیمانی درازمدت ندارد، ولی مسکو در حال تمرکز قوا در مرزهایش با کیف است، آیا با وجود پیمان ۲۵ ساله موجود ، شما هم در برابر تهدیدات خارجی همین گونه مدافع ایران خواهید بود؟
۶- جناب پوتین؛ نظرتان در باره حق و حقوق ایران در دریای خزر چیست؟
۷- جناب پوتین؛ دیدگاه شما در باره دالان زنگزور بین باکو-نخجوان- آنکارا چیست؟
۸- جناب پوتین؛ ایران ناجی بشار اسد … بود، حد و مرز قدرت مانور ایران در شام ، کجاست؟
۹- جناب پوتین؛ نظر مسکو در باره فعال شدن کریدور شمالی- جنوبی و خاوری- باختری ریلی، لوله ای ، هوایی و دریایی و انجام خطوط لوله گاز ایران- اروپا چیست؟
۱۰- جناب پوتین؛ ما که مناسباتمان‌ را با شما راهبردی می دانیم، ولی لطفا بفرمائید اهداف مشترک ایران- روسیه در سیاست بین المللی و منطقه ای چیست؟
۱۱- جناب پوتین؛ راستش می خواهم بدانم ایران و روسیه در کدامین محورهای سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی دارای منافع مشترک هستند؟
۱۲- جناب پوتین؛ در ایران از حکومت می پرسند که کی مانند ترکیه و عربستان، s.400 روسی به ایران اختصاص خواهد یافت؟ آیا تهران هم می تواند مانند آنکارا با روسیه در تولید s.500 مشارکت داشته باشد؟
۱۳- جناب پوتین؛ آیا در صورت شکست مذاکرات وین ، مسکو حاضر است دستکم‌ساز و کاری مانند اینستکس اروپا با ایران برقرار نماید؟
– می گویند چقدر به این عهدنامه های گلستان‌و ترکمنچای می چسبید، این ها مربوط به دوره قاجار و تزارها بوده است؛ گذشته ها گذشته ، رژیم ها عوض شده اند و تاریخ را باید از نو نوشت.‌ این که ۷۰٪ سرزمین ایران را روس ها جدا کردند ، امری ماضی است؛
– این نیز که در جریان جنگ اول جهانی، روس ها ایران و مردمش را زیر سخت ترین فشارها و کشتارها قرار دادند نیز امری ماضی است و به عهد قاجار و تزارها بر می گردد؛
– این که روسیه پس از پایان جنگ دوم قصد خروج از ایران را نداشت و تنها با اولتیماتوم اتمی ترومن ناگزیر ارتش سرخ را به شمال ارس برد ، نیز امری ماضی است و به دوره پهلوی ها و حکومت کمونیستی شوروی بر می گردد، در چاله تاریخ نیفتید؛
-آرای موافق و یا عدم استفاده از حق وتوی فدراتیو روسیه در باره قطعنامه های متعدد علیه جمهوری اسلامی ، از جمله قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۲۷ ،۱۷۴۷ ، ۱۸۰۳ ، ۱۸۳۵ ،۱۹۲۹،۱۹۸۴ ،۲۰۴۹ ،۲۱۰۵ و ۲۱۵۹، به ویژه قطعنامه خردکننده ۱۹۲۹، که تا همین اواخر ادامه داشته است، فقط به دلیل نبود مناسبات و پیمان استراتژیک بین دو ملت و دو حکومت بوده است؛ و گرنه روس ها هم پیمان های عالی هستند؛ …
– سال ۲۰۲۵؛ این که روسیه همراه با بقیه شورای امنیت به قطعنامه ضد ایرانی رای داد نگرانی ندارد، این‌گونه ای پولیتیک است که‌ بعدها معنی آن را خواهید فهمید.
خدا انسان را آفرید و انسان ….

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....