تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مهر 1401 - 17:30
کد خبر : 102558

لزوم شناسایی مضاعف مشتریان بانکی و تجاری

لزوم شناسایی مضاعف مشتریان بانکی و تجاری

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت بیشتر معاملات تجاری مستلزم شناخت هویت مشتریان است. اگرچه شرایطی وجود دارد که نیازی به شناخت مشتری ندارد، مانند خرده فروشی، شناخت هویت مشتری یک نیاز اساسی برای پاسخگویی متقابل در قراردادهای تجاری پیچیده و بلند مدت است. مهمتر از همه، بسیاری

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت
بیشتر معاملات تجاری مستلزم شناخت هویت مشتریان است. اگرچه شرایطی وجود دارد که نیازی به شناخت مشتری ندارد، مانند خرده فروشی، شناخت هویت مشتری یک نیاز اساسی برای پاسخگویی متقابل در قراردادهای تجاری پیچیده و بلند مدت است. مهمتر از همه، بسیاری از کسب و کارها ملزم به استفاده از فرآیند تأیید هویت مشتری هستند تا از قانون پیروی کنند. بنابراین، برای رهبران کسب و کار امروزی مهم است که درکی از موثرترین روش‌های شناسایی مشتری داشته باشند.

بهترین روش‌های شناسایی مشتری و تأیید هویت
برنامه شناسایی مشتری چیست؟

دولت ایالات متحده و سایر دولت های جهان طیف گسترده ای از قوانین را در واکنش به رشد تروریسم و ​​پولشویی بین المللی اجرا کرده اند. در سال ۲۰۰۱، کنگره ایالات متحده قانون میهن پرستی را تصویب کرد، قانونی که بانک ها را ملزم می کند اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کنند و بررسی های گسترده ای را انجام دهند.

برنامه های CIP به طور گسترده تر به عنوان برنامه های مشتری شما شناخته می شوند،.
بر اساس الزامات CIP، بانک ها باید اطلاعات کافی در مورد مشتریان خود جمع آوری کنند تا هویت آنها را به درستی تأیید کنند. CIP ها دلیلی هستند که بانک ها اطلاعات بسیار شخصی مشتریان را جمع آوری می کنند، مانند اشکال مختلف شناسایی و شماره های تامین اجتماعی. بانک‌ها همچنین از مشتریان مجموعه‌ای از سؤالات می‌پرسند تا تأیید کنند که آنها همان کسی هستند که می‌گویند هستند.
اگرچه CIP های رسمی بیشتر توجه را در صنایع تحت نظارت به خود جلب می کنند، شناسایی مشتری در صنایعی که ملزم به رعایت قوانین مشتری شما نیستند نیز استفاده می شود. تقریباً هر وب سایت تجارت الکترونیکی می خواهد هویت مشتریان را بداند تا در صورت بروز مشکل با آنها تماس بگیرد و از کلاهبرداری جلوگیری کند. شناسایی مشتری همچنین زمانی که به دنبال ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری هستید یا هنگام درخواست از مشتری برای امضای یک سند قانونی مهم است.

اهمیت شناسایی مشتری
CIP ها برای مؤسسات مالی از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند زیرا باید متناسب با اندازه خود از آنها پیروی کنند. بانک های کوچکتر فقط باید حداقل بررسی ها را برای تأیید هویت مشتری انجام دهند، اما بانک های بزرگتر باید از روش های پیچیده تأیید هویت مشتری استفاده کنند. در عمل، بانک ها ملزم به استفاده از طیف گسترده ای از ابزارهای تأیید هویت دیجیتال هستند تا تأیید کنند که مشتریان همان چیزی هستند که می گویند هستند و باید به آنها اجازه افتتاح حساب داده شود.

انطباق با الزامات CIP بسیار مهم است زیرا بانک ها می توانند با جریمه های هنگفتی برای عدم رعایت آنها روبرو شوند. به عنوان مثال، واچوویا در سال ۲۰۱۰ مجبور شد ۱۶۰ میلیون دلار بپردازد، زیرا نتوانست به اندازه کافی مشتریانی را که عوامل کارتل های مواد مخدر در آمریکای جنوبی بودند، تأیید کند. اشتباهات Wachovia قابل توجه بود زیرا عدم اجرای CIP موثر باعث شد تا بیش از ۸ میلیارد دلار تراکنش های غیرقانونی برون مرزی انجام شود.

شناسایی مشتری برای اکثر مشاغل تجارت الکترونیک نیز مهم است زیرا کلاهبرداری از کارت اعتباری گسترده است. هنگامی که از کارت های تقلبی استفاده می شود، کسب و کارها معمولاً پولی را که مشتری خرج می کند، صرف نظر از اینکه در ازای آن محصول یا خدمات را تحویل داده اند، از دست می دهند. علاوه بر این، هنگامی که یک قرارداد ضروری است، کسب و کارها نمی توانند مشتریان را در زمانی که هویت خود را نمی دانند، مسئول بدانند.

مزایای شناسایی مشتری
اجرای فرآیند شناسایی مشتری مناسب می‌تواند بانک‌ها را در برابر جریمه‌های سنگینی که ممکن است برای عدم رعایت آنها متحمل شوند، محافظت کند. امروزه ابزارهای نرم افزاری پیچیده ای در دسترس هستند که می توانند هویت مشتریان را با دقت بالایی تایید کنند. بیشتر این ابزارها از طریق اینترنت برای دسترسی به انبارهای کاه عظیمی از داده ها استفاده می شوند که می توانند برای اهداف تأیید هویت استفاده شوند.

به‌علاوه، کسب‌وکارهایی غیر از بانک‌ها می‌توانند از همان ابزارهای مدیریت هویت که برای CIP‌های رسمی توسعه داده شده‌اند، استفاده کنند. بسیاری از کسب‌وکارها می‌توانند از استفاده از روش شناسایی مشتری برای تأیید اینکه مشتریان آن‌ها همان چیزی هستند که می‌گویند هستند، سود ببرند.

انواع مشاغلی که نیاز به شناسایی مشتری دارند
همه مؤسسات مالی قانوناً ملزم به استفاده از CIP برای تأیید هویت مشتریان خود هستند. با این حال، بسیاری از مشاغل دیگر از CIP برای بهبود امنیت خود استفاده کرده اند. در دنیای به شدت دیجیتالی شده امروزی، تأیید هویت زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کاربران به سیستم های اطلاعاتی بسیار حساس دسترسی داشته باشند.

واقعیت این است که تقریباً همه مشاغل نیاز به استفاده از نوعی شناسایی مشتری دارند. در موقعیت‌های خرید خرده‌فروشی یا خرده‌فروشی، مانند تجارت الکترونیک یا در معاملات ساده مبتنی بر تلفن، شناسایی مشتری اغلب می‌تواند به سادگی تأیید این باشد که نام و آدرس ارائه‌شده توسط مشتری با جزئیات کارت اعتباری‌اش مطابقت دارد. در برخی شرایط ممکن است به سادگی از مشتری بخواهید که شناسه خود را بدون کپی کردن آن ببیند. همچنین شرایطی وجود دارد که یک تجارت باید قبل از توافق با یک معامله، رابطه ای با مشتری ایجاد کند.

زمان استفاده از شناسه مشتری
انواع خاصی از معاملات تجاری نیاز به استفاده از CIP دارند. انتقال پول بیش از ۱۰۰۰۰ دلار برای بررسی دقیق مورد نیاز است و CIP ها عنصر مهمی در بررسی دقیق هر تراکنش هستند. برای تراکنش‌های بین‌المللی بسیار بزرگ، بانک‌ها معمولاً فرآیند شناسایی مشتری گسترده‌ای را طی می‌کنند تا تأیید کنند که هویت همه طرف‌ها قابل تأیید است.

در نهایت، تأیید هویت کاربرانی که در وب‌سایت‌ها حساب باز می‌کنند، اغلب سودمند است. راستی‌آزمایی هویت به‌ویژه زمانی مهم است که کاربران از طریق یک وب‌سایت خرید انجام می‌دهند یا انتظار می‌رود یک قرارداد قراردادی منعقد کنند.
روش های شناسایی مشتری برای تجارت آنلاین
شناسایی مشتری در محیط آنلاین چالش برانگیز است زیرا کاربران به راحتی می توانند از VPN یا یک پروکسی ساده برای پنهان کردن هویت خود استفاده کنند. با این وجود، بسیاری از روش‌های مؤثر آنلاین برای شناسایی مشتری کشف شده‌اند.

بیشتر استراتژی‌های شناسایی آنلاین از نوعی احراز هویت چند عاملی برای تأیید هویت یک شخص استفاده می‌کنند.
MFA شامل آزمایشات زیر است:

آنچه یک مشتری می داند،
یک مشتری چه دستگاه هایی دارد یا
ویژگی های شخصی یک مشتری
رایج ترین شکل MFA اجرای حساب های تأیید شده از طریق تلفن است. PVA ها قبل از ارسال کد به تلفن کاربر، در هنگام ثبت نام، شماره تلفن خود را از کاربر می خواهند. سپس کاربر باید کدی را که دریافت می کند در صفحه ثبت نام وارد کند تا حساب خود را تأیید کند.

روش‌های اولیه MFA از کاربران آدرس ایمیلشان را می‌خواهند. سپس کاربران باید از طریق ایمیلی که دریافت می کنند کلیک کنند تا تایید کنند که یک کاربر قانونی هستند. با این حال، تأیید ایمیل فقط کاربران سطح پایین را متوقف می‌کند، زیرا آدرس‌های ایمیل ارائه‌دهندگان اصلی، مانند جی‌میل و یاهو، را می‌توان به‌صورت انبوه با قیمت ارزان خریداری کرد.

در شرایطی که نیاز به تأیید هویت دقیق‌تری دارد، وب‌سایت‌ها می‌توانند از کاربران بخواهند که کارت شناسایی یا پاسپورت خود را برای تأیید هویت خود آپلود کنند. از سلفی ها نیز می توان برای تایید کاربران استفاده کرد. با این حال، معامله این است که برخی از کاربران هنگام ارسال فرم‌های شناسایی بسیار شخصی از طریق اینترنت احساس ناامنی می‌کنند، بنابراین کسب‌وکارها با استفاده از روش‌های پیچیده‌تر، بخشی از مشتریان بالقوه را از دست می‌دهند. تأیید هویت پیچیده تر نیز با کاهش نرخ تبدیل در صفحات ثبت، پذیرش را به طور قابل توجهی کند می کند.

شناسایی مشتری برای کسب و کار آفلاین
کسب‌وکارهای آفلاین نیز در بسیاری از موارد نیاز به اجرای روش‌های تأیید اعتبار مشتری دارند. شناسایی مشتریان معمولاً در محیط آفلاین آسان‌تر است، زیرا کسب‌وکارها معمولاً با شناخت شخصی مشتری می‌توانند تأیید کنند که مشتری کیست.

هنگامی که ارتباط با مشتری برای اولین بار شروع می شود، کسب و کارها می توانند از مشتریان حضوری بخواهند که کارت شناسایی یا پاسپورت خود را ارائه دهند. برخی از کسب و کارها دو شکل شناسایی می خواهند. کارت های تامین اجتماعی و شناسنامه نباید به عنوان فرم های شناسایی پذیرفته شوند زیرا این اسناد به راحتی قابل جعل هستند.

در روابط آفلاین، شناسایی مشتری ذاتاً به روش‌های مختلفی افزایش می‌یابد. وقتی کسب‌وکارها به صورت حضوری یا تلفنی با مشتریان صحبت می‌کنند، شنیدن زمانی که مشتریان ناصادق هستند یا یادداشت‌هایشان را به هم می‌ریزند، اغلب آسان‌تر است. کسب‌وکارهای کوچک‌تر اغلب می‌توانند صدای شخصی را که در گذشته تلاش کرده است با نام‌های دیگری حساب باز کند، تشخیص دهند. البته بیشتر روابط آفلاین به صورت حضوری یا از طریق چت تصویری صورت می گیرد، بنابراین امکان مشاهده چهره زنده افراد برای تایید هویت وجود دارد.

اجرای برنامه شناسایی مشتری
مشاغلی که نیاز به استفاده از CIP دارند باید مراحل لازم برای شروع را درک کنند.

اینکه تا چه حد باید هویت مشتریان خود را تأیید کنید؟ برخی از ابزارهای CIP از روش های جامع برای تأیید هویت استفاده می کنند در حالی که ابزارهای دیگر برای تأیید انبوه یا برای مشاغل کوچکتر طراحی شده اند.

ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....