تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 11:39
کد خبر : 62892

لایحه ساماندهی «استخدام کارکنان دولت» در راه مجلس

لایحه ساماندهی «استخدام کارکنان دولت» در راه مجلس

 احتمال تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بالاخره با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موافقت کرده و قرار است تا ۴۵ روز کاری لایحه ای با همین عنوان به مجلس ارائه دهد. علی بابایی کارنامی  با اشاره به بررسی طرح ساماندهی نظام استخدامی کارکنان دولت

 احتمال تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بالاخره با کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت موافقت کرده و قرار است تا ۴۵ روز کاری لایحه ای با همین عنوان به مجلس ارائه دهد.

علی بابایی کارنامی  با اشاره به بررسی طرح ساماندهی نظام استخدامی کارکنان دولت در مجلس، گفت: این مسئله مبحث بسیار مهم و چالش برانگیزی بوده و با این حال ما کلیات آن را در کمیسیون به تصویب رساندیم و بررسی برای جزئیات آن ادامه دارد.

وی با اشاره به فشارهای بیرون از مجلس به طرح مذکور بیان داشت: متاسفانه فشارهایی بیرون از مجلس به این طرح وجود دارد و به نوعی دولتمردان مخالف این مبحث هستند و می خواهند حاکم مطلق باشند و نمی خواهند براساس قوانین سیستم مدیریتی کشور را اداره کنند. البته همه دولت ها چنین اعتقادی دارند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم مشغول به فعالیت است اما برخی ها حتی در همین دولت هم تلاش می کنند فامیل های خود را به این سیستم وارد کنند بنابراین ما می کوشیم با طرح فوق جلوی اینگونه مسائل را سد کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  این نماینده مجلس بیان داشت: با همه تفاسیر باید گفت که دولت ها از اساس با اینگونه طرح های مجلس مخالف هستند و هر دولتی بهانه خود را مطرح می کند و با این حال ما روی این مسئله پافشاری خواهیم کرد تا هم عدالت مزدی در این بخش ها صورت گیرد و هم عدالت شغلی مدنظر باشد و استخدام ها محکم و زمینه های حضور کارکنان دولت در دستگاه های دولتی عادلانه باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ما می کوشیم جلوی استخدام های بی رویه و بی منطق و بی اساس را در کشور سد کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته این دولت فعلا کلیات طرح مذکور را پذیرفته است و قرار شده تا ظرف ۴۵ روز کاری یک لایحه تحت عنوان ساماندهی استخدام کارکنان دولت از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: براساس این طرح نیروهای قراردادی و شرکتی باید ساماندهی شوند. ما قصد داریم از عنوان مختلف شغلی جلوگیری کرده و به این مسائل پایان بدهیم.

رئیس کمیسیون کارگری مجلس اظهار داشت: حداقل این لایحه دو الی سه ماه دیگر به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....