تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 11:16
کد خبر : 33305

قیمت واکسن ایرانی کرونا، ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی

قیمت واکسن ایرانی کرونا، ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان‌پذیر است، گفت: واکسن ایرانی کرونا از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود. سیما سادات لاری درباره اینکه ایران از کدام کشورها، از طریق بخش خصوصی، اقدام به تامین واکسن خواهد کرد، افزود:

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان‌پذیر است، گفت: واکسن ایرانی کرونا از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

سیما سادات لاری درباره اینکه ایران از کدام کشورها، از طریق بخش خصوصی، اقدام به تامین واکسن خواهد کرد، افزود: واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی از هر کشوری که امکان واردات وجود داشته باشد، به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو، امکان پذیر است.

به گزارش اقتصاددان به نقل ازبازار، لاری گفت: سازمان غذا و دارو نیز برای تمام شرکت‌های خصوصی برای واردات واکسن فراخوان داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با توجه به کمبود واکسن کرونا در همه کشورها و رقابت بسیار زیاد در این زمینه، تأمین واکسن کرونا به صورت متمرکز توسط دولت پیگیری می‌شود.

وی گفت: همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت، تأمین ارز برای تأمین واکسن در اولویت قرار دارد.

لاری با بیان این که به تازگی مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونا ساخت روسیه نیز از طرف سازمان غذا و دارو کشورمان صادر شده است، افزود: با تلاش‌های انجام شده، واکسیناسیون کرونا را به زودی و بر اساس اولویت‌ها آغاز کنیم.

وی گفت: انتقال ارز برای صندوق کوواکس برای واردات ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا نیز انجام شده است.

لاری درپاسخ به سؤالی مبنی بر قیمت واکسن کرونا هم گفت: قیمت واکسن کرونای داخلی بستگی به پلتفرم‌های مورد استفاده دارد، ولی در مجموع قیمت آن از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....