تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 12:01
کد خبر : 44951

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

به دنبال خوش‌بینی به بهبود تقاضای سوخت در تابستان که باعث جبران بخشی از نگرانی‌های مربوط به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و سایر کشورها شد، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که پیش‌بینی‌های صعودی تقاضا در تابستان سال جاری بر نگرانی‌ها در خصوص تاثیر افزایش

به دنبال خوش‌بینی به بهبود تقاضای سوخت در تابستان که باعث جبران بخشی از نگرانی‌های مربوط به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و سایر کشورها شد، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، از آنجا که پیش‌بینی‌های صعودی تقاضا در تابستان سال جاری بر نگرانی‌ها در خصوص تاثیر افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند، ژاپن و برزیل غلبه کرد، قیمت نفت پس از تجربه رشد ۱درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، روز پنجشنبه نیز افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئن ۴۲سنت یا ۰٫۶درصد افزایش یافت و به ۶۷٫۶۹دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه ژوئن نیز با تجربه ۳۶سنت یا ۰٫۶درصد رشد، به قیمت ۶۴٫۲۲دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه (اوپک پلاس)، پس از آن که پیش‌بینی خود را برای رشد تقاضا در سال ۲۰۲۱ به ۶میلیون بشکه در روز افزایش داد، به برنامه‌های خود برای کاهش تدریجی محدودیت‌های تولید نفت از ماه مه تا جولای پایبند بود. این گروه همچنین انتظار دارد ذخایر جهانی در ماه جولای به ۲٫۹۵میلیارد بشکه برسد که این میزان کمتر از میانگین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ خواهد بود.

به گفته تحلیلگران Citi، “نگاه دقیق‌تر به وضعیت موجودی نفت جهانی نشان می‌دهد که بازار ممکن است به نقطه تعادل، نزدیک‌تر از آنچه اوپک پلاس فکر می‌کند باشد.” و بیشتر موجودی اضافی نفت خام توسط بازار جذب شده، اگرچه هنوز نیاز است که به وضعیت محصولات پالایش‌شده بیشتر رسیدگی شود.

این بانک همچنین انتظار دارد که کمپین‌های واکسیناسیون در آمریکای شمالی و اروپا، تقاضای نفت را به بالاترین رکورد آن یعنی ۱۰۱٫۵میلیون بشکه در روز در تابستان برساند، در حالی که هشدار می‌دهد در صورت اعمال محدودیت‌های بیشتر، افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند و برزیل می‌تواند به تقاضای داخلی آسیب برساند.

هوی لی، اقتصاددانان در بانک OCBC سنگاپور اذعان داشت: “شیوع ویروس کرونا در هند، نفت را از رشد بازمی‌دارد. اما اگر هند بتواند این مشکل را حل کند و با یک قرنطینه کامل جلوی این روند را بگیرد، احتمالا بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.”

در اطلاعات منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه، سرمایه‌گذاران هفته گذشته بر افزایش نرخ بهره‌برداری از پالایشگاه‌های ایالات متحده و کاهش ذخایر فرآورده‌های تقطیر شده تمرکز کردند.

موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته ۹۰هزار بشکه افزایش یافت که بسیار کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران به میزان ۶۵۹هزار بشکه بود.پ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....