تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 19:45
کد خبر : 107910

قیمت سکه و طلا صعودی شد

قیمت سکه و طلا صعودی شد

قیمت دلار امروز شنبه ۲۸ آبان ماه در بازار رسمی در حالی جهش پیدا کرد که در بازار غیر رسمی نرخ دلار یک کانال پایین آمد . قیمت طلا و سکه هم امروز صعودی بود . اقتصاددان: قیمت دلار امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در صرافی ملی جهش پیدا کرد. جهش قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز شنبه ۲۸ آبان ماه در بازار رسمی در حالی جهش پیدا کرد که در بازار غیر رسمی نرخ دلار یک کانال پایین آمد . قیمت طلا و سکه هم امروز صعودی بود .

اقتصاددان: قیمت دلار امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در صرافی ملی جهش پیدا کرد.

جهش قیمت دلار در بازار رسمی 

اسکناس آمریکایی امروز در صرافی ملی در کانال ۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۴۴۷ تومان(سی هزار و چهارصد و چهل و هفت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۳۰ هزار و ۷۵۳ تومان (سی هزار و هفتصد و پنجاه و سه تومان) اعلام شد.

بازار متشکل ارزی هم امروز شاهد صعود قیمت دلار بود. نرخ دلار در بازار یاد شده امروز یک کانال بالا رفت. ظهر امروز نرخ دلار متشکل در محدوده ۳۱ هزارو ۲۴ تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل بیش از ۸۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد .

در بازار ارز توافقی به ازای هر شماره‌ کارت ملی حداکثر ۲ هزار دلار تخصیص داده می‌شود. قیمت دلار در بازار توافقی امروز در زمان نوشتن این گزارش ۳۳ هزار و ۲۹۳ تومان بود. روز گذشته قیمت دلار توافقی در محدوده ۳۳ هزار و ۲۴۵ تومان به کار خود خاتمه داده بود.

عقبگرد قیمت دلار در نیمه اول معاملات نقدی 

اگرچه امروز در بازار رسمی قیمت ها صعودی بود اما در بازار آزاد قیمت دلار قبل از ظهر امروز یک کانال پایین آمد.عقب نشینی قیمت دلار تهران امروز در حالی بود که اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه مسیر رشد را دنبال کرد. از نیمه ظهر به بعد قیمت دلار دوباره بالا رفت. نرخ حواله درهم نیز نیز امروز اندکی پایین تر از نرخ دو روز قبل معامله شد .

عقبگرد قیمت دلار در بازار غیر رسمی امروز در حالی است که در روزهای پایانی هفته گذشته ایران با تحریم های جدید کشورهای غربی روبرو شد و از طرفی هم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز  پنجشنبه قطعنامه‌ای را که خواستار همکاری ایران با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است به تصویب رساند.

فشار عرضه در بازار دلار 

بررسی رفتار دلار در بازار ارز نشان داده نتیجه سفر مقامات عمان به ایران غالبا ترمز رشد قیمت در بازار ارز را کشیده و روند قیمت دلار را معکوس کرده است به همین دلیل معامله گران افزایشی تا مشخص شدن نتیجه سفر وزیر خارجه عمان به ایران صبر خواهند کرد.

عده ای از تحلیلگران ارزی باور دارند  که بازارساز در زمان ناآرامی‌های سیاسی و هم چنین برای خنثی سازی اخبار منفی، به طرز قابل توجهی میزان عرضه ارز را بالا می‌برد. این دسته از فعالان اعتقاد دارند که معامله گران به دلیل همین هراس از عرضه بازارساز در موقعیت فروش قرار گرفتند.

قیمت سکه و طلا صعودی شد 

قیمت اونس طلا در بازار امروز بر روی ۱۷۵۱ دلار قرار گرفت. در روزهای گذشته قیمت طلا در بازار جهانی تا بالای ۱۷۶۰ دلار هم رفته بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار برخلاف دو روز قبل رشد کرد .طلا امروز با ۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد که ۶ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

قیمت سکه هم امروز مانند قیمت طلا بالا رفت. هر قطعه سکه امامی ظهر امروز در محدوده ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته تقریبا ۲۰ هزار تومان گران تر بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....