تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 15:56
کد خبر : 17247

قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۰)

قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۰)

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل از ادامه آشفتگی در بازار خودرو خبر داد و گفت: بازار خودرو بسیار آشفته و نابسامان است اما در بازار خودرو‌های داخلی شاهد نوسان قیمت‌ها البته با شیب ملایم بوده‌ایم. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاآنلاین؛ سعید موتمنی، یکی از راهکارهای کنترل بازار خودرو را افزایش عرضه دانست و اظهار

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل از ادامه آشفتگی در بازار خودرو خبر داد و گفت: بازار خودرو بسیار آشفته و نابسامان است اما در بازار خودرو‌های داخلی شاهد نوسان قیمت‌ها البته با شیب ملایم بوده‌ایم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاآنلاین؛ سعید موتمنی، یکی از راهکارهای کنترل بازار خودرو را افزایش عرضه دانست و اظهار کرد: از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو بسیار موثر است، در نتیجه در قدم اول باید میزان تولید خودروسازی‌ها افزایش یابد؛ یعنی هر چقدر میزان عرضه خودرو به بازار زیاد باشد، شاهد کاهش قیمت ها در بازار خواهیم بود.

او اضافه کرد: البته این روند نیاز به زمان طولانی دارد و باید به فکر کاهش قیمت‌ها در بازه کوتاه مدت باشیم که راهکار آن کنترل نرخ ارز است؛ همانطور که شاهد هستیم بازار خودرو مدتی است که متاثر از آرامش بازار ارز به ثبات رسیده و دیگر شاهد رشد هیجانی قیمت‌ها نیستیم.

به گفته موتمنی، در گرانی خودرو عوامل مختلف دیگری همچون افزایش نرخ تورم، سرمایه‌های سرگردان و افت عرضه خودرو به بازار موثر بوده اما در این بین نباید نقش دلالان را نادیده گرفت، یعنی همان کسانی که عامل اختلاف فاحش قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد شده‌اند.

او در پایان گفت: بازار خودرو ماه‌ها است درگیر نوسان قیمت و رکود است و این روند تا زمانی که مشکلات آن به صورت ریشه‌ای حل نشود ادامه خواهد داشت.

قیمت خودرو ۱۰شهریور۹۹
طبق آنچه اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کرده، در بازار آزاد امروز قیمت پراید۱۱۱ به ۸۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان، پراید۱۳۱ حدود ۷۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان و پراید۱۳۲ هم به ۷۷میلیون تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت تیبا صندوقدار و تیبا۲ هم به ترتیب ۹۴ و ۱۰۷میلیون تومان و ساینا نیز ۱۱۰میلیون تومان است؛ قیمت کوییک ساده و کوییک‌آر هم ۱۲۰ و ۱۲۵میلیون تومان اعلام شد.

به گفته موتمنی، قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در بازار امروز ۱۶۵میلیون تومان است و پژو۲۰۶ تیپ۵ هم با حفظ قیمت، ۲۰۲میلیون اعلام شد، همچنین قیمت پژو۲۰۶ صندوق‌دار هم ۱۹۳میلیون تومان است.

طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، در بازار آزاد امروز پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس به ۱۴۵میلیون تومان و پژو پارس سال به ۱۷۶میلیون تومان رسید؛ همچنین قیمت پژو۲۰۷ دستی ۲۳۳میلیون و مدل اتوماتیک این خودرو ۳۱۰میلیون تومان است؛ مشتریان رانا نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۱۶۴میلیون و دنا را ۲۲۰میلیون و دنا پلاس را ۳۱۱تومان بخرند.

قیمت روز خودروهای مونتاژی
موتمنی با اعلام قیمت خودروهای مونتاژی افزود: امروز قیمت هر دستگاه هایما اس۷ توربو به حدود ۵۹۵میلیون، چانگان ۳۹۶میلیون، سراتو ۶۴۲میلیون و پژو۲۰۰۸ به حدود ۷۵۰میلیون تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....